ROTTISAR

Direktlänk till inlägg 22 maj 2009

Bara en vanlig dag..

Av anne-lie - 22 maj 2009 14:27


Inget att blogga om egentligen, skriver några rader ändå.

Vädret är inte det bästa, regn, mulet, åska,kallt, sol.. vädergudarna har svårt att bestämma sig.

I förrgår kväll regnade det ordentligt och jag skulle gå en kvälls promenad med hundarna. Gick vägen upp till skogen och visste inte riktigt vart jag skulle ställa ner fötterna. äckliga sniglar överallt, det låg ca 20 sniglar på ett litet område.. svartbruna långa supersnuskiga sniglar. Tur att hundarna inte visar något intresse för dom äckliga slemmiga sakerna på backen. Dom går bara förbi eller PÅ dom !! Jag ryser bara jag tänker på att kliva på en snigel..

Otroligt många i år, grannen hittade några på sin tomt när han klippte gräset, hua !! vill inte ha några på min tomt.

Om det är mördarsniglar vet jag inte men troligen är det dom.


Natus låg ute i gräset igår och spanade på grannens barn när dom var ute och lekte. Han var säkert sugen på att få vara med. Dom är snart 2 och 4 år så det är snabba små rackare att hålla ögonen på..


Mattes prins ligger och ha det bra i gräset..


Nu ska barnen och jag åka till frissan och försöka göra oss fina, barnen blir givet fina men hur gör man med en gammal kvinna som mej ?? sådan underverk finns inte..!!


Ha en trevlig helg, hoppas på bra väder..


Anne-Lie









 
 
AnnCatrin

AnnCatrin

25 maj 2009 07:29

hallå!
ja´i år verkar det vara fler än någonsin, jag ska köpa gift på granngården och lägga vid bäcken så tar jag död på ett gäng hoppas jag.
hela grannskapet verkar tycka att det är ok att använda bäcken som kompost, konstigt att sniglarna trivs då???
i år kommer nog fler att få påhälsning, inte bara vi som bor närmast bäcken eftersom dom verkar sprida sig lavinartat....äckligt!
kramen AC

http://uppfeldt.st

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anne-lie - 20 december 2010 21:15

  Tog en promenad med Natus i eftermiddag men jag tog visst fel, jag hade Nalle Puh med mej, Natus måste ha stannat hemma   . Natus lyssnar alltid så bra när man har honom lös ute men idag så hade han fluff i båda öronen !! Anledningen var nog att ...

Av anne-lie - 9 oktober 2010 22:54

  Har glömt att skriva att jag har en ny blogg nu som heter   http://www.annerotts.bloggplatsen.se   där kommer jag i fortsättningen blogga vidare om våra underbara rottisar och om familjen. Välkommen ... ...

Av anne-lie - 27 juli 2010 14:39

  Har varit dålig på att blogga i sommar. Värmen har varit otrolig och man har knappt orkat göra något. Hundarna har badat både i hav och sjö, självklart fick Natus även denna sommar våteksem. Blev tvungen att ta penecillin för att få bort det. Jez...

Av anne-lie - 27 juni 2010 21:35

  Midsommaraftonen firade vi tillsammans med Andrietta, Tomas och barnen. Jezzie och Natus följde med. Natus kom till paradiset, men han fick  inte träffa 2 av dom 3 vackra rottistikarna. Herta löpta och Fia är dräktig. Men söta Selma som snart fyl...

Av anne-lie - 17 juni 2010 14:52

  I går kväll åkte vi äntligen till klubben för lite träning med Natus. En massa glada rottisar på planen, härligt med sällskap. Jag fotade så det blir mest bilder i dagens blogg..        Husse och Natus       Ja vad säger man om denn...

Ovido - Quiz & Flashcards