ROTTISAR

Alla inlägg den 12 maj 2009

Av anne-lie - 12 maj 2009 18:37


Familjen var och handlade i Birsta nu på eftermiddagen och det blev mer handlat än vad vi hade räknat med..

Jag var på olika trädgårdsaffärer och det blev ganska stora saker, det blev en stor blomkruka, en stamväxt och flera olika blommor, fågelbad, en påse stenkross och tre stora säckar planteringsjord.Ja, hur får man plats med allt detta när man har två rottisar i kombin, två ungar i baksätet och två vuxna fram ?? !! det var även lite extra saker i baksätet sedan förut.. Vi har skiljevägg bak i kombin så att Jezzie och Natus får varsinn sida, husse kom på idén att låta båda vovvarna sitta på samma sida så kan vi lasta på den andra sidan.. !!!  MEN hallå !!  två stora rottisar på en sida !

Okej, vi testar väl då..

Ut med Natus och öppnade grinden till Jezzies sida, kan ni se Jezzies min framför er ??  VA !! ska långben in på MIN sida !! NÄ lägg av husse.. jag blir ju totalt inklämd och slemmig om dreggelpelle ska in här !!!

En flåsande och superglad Natus hoppade in till Jezzie och han har inte precis det smidigaste sättet.. Man riktigt hör hur Jezzie suckar och grymtar när Natus försöker ta över hela Jezzies sida. Men tillslut  fick han ordning på sina långa ben. Ja det gick faktiskt riktigt bra !! Men det är klart att inte skulle dom få sitta så trångt en längre sträcka. Nu åkte vi bara bil en väldigt kort bit som tur var. Det stämmer som det sägs, finns det hjärterum så finns det stjärterum..


Nu ska jag ut och plantera lite, hoppas bara inte Natus kommer att lyfta på benet och kissa sönder mina fina nya blommor. Med sitt starka kiss och i kombination med stark sol har han redan förstört flera tuijor..


Ha en bra kväll / Anne-Lie


Tillbaka igen med lite bilder från planteringen..

Så här blev det..

Ett litet fågelbad till pippisarna..


Det nya lilla fina trädet... blommar fint i maj månad..



Hej hopp !! / Anne-Lie





Ovido - Quiz & Flashcards