ROTTISAR

Direktlänk till inlägg 23 maj 2010

Träning och ostkrokar !

Av anne-lie - 23 maj 2010 21:10

Idag har inte vädret varit bra, kallt och nu blåser det.. fy !  Men inte så många regndroppar i alla fall men natten som var då öste det ner. Var på tomten och plockade mördarsniglar i går, tog dom med en slev och lade dom i en plastlåda.. fy fasen vad äckliga dom är och MÅNGA !!  tog dom som var närmast huset /gräsmattan men i slänten gick jag inte men där finns det hur många som helst. Dom har blivit så många, för två år sedan hade en granne hittat sin första snigel och nu tappar man räkningen.. Köpte ett medel som ska vara snällt mot våra husdjur men vad vet man om det ?  jag ska lägga ut det på dom ställen som jag vet att hundarna inte når men kommer det katter så hoppas jag att det är som det står på förpackingen, icke farligt för husdjur.

Tydligen ska medelet fungera som mat åt sniglarna, dom får en mätthetskänsla och kryper tillbaka till sitt gömme och där svälter dom ihjäl pga att dom slutar att äta. Fungerar säkert inte men ska testa i alla fall.


Idag har Natus och husse tränat bevakning, det går bra för Natus, han vet vad han ska göra. Roligt att han verkar tycka om det. Husse tycker om det också, få se om han tycker det nästa vecka också när han ska göra sin "lumpen vecka"... hihi.. tror att han kommer att längta hem men nu får han lära sig att bädda sängen igen :-)  Medans dom var på träning såg barnen och jag på Avatar och åt ostkrokar, Jezzie satt och dregglade.. hon älskar ostkrokar och självklart delade vi med oss till henne. Hon satt troget vid vår sida hela filmen.


Jezzie fick följa med husse på en biltur nu på kvällskvisten, hon älskar att åka bil och ännu roligare blir det när Natus för en gångs skull får stanna hemma och bara hon får följa med. Oftast är det ju tvärtemot då Natus ska åka och träna osv. Men vi försöker ta med henne om vi bara ska åka till affären eller något sådant, bara vädret tillåter.


Natus orkar inte ens sakna husse och Jezzie just nu, han åt sin mat och sedan slocknade han på hallgolvet och snarkar nu högt.. ZZZZzzZZ.   . det tar på krafterna och köra bevakning och umgås med en massa andra vovvar. Han är så glad när han kommer hem, precis som han ska berätta vad han har gjort, springer raka vägen till mej och ser så där superglad och sprallig ut..  -.MATTE !! vet du.. jag har.....     gopojken min   


I morgon är det styrelsemöte för rottisklubben V-N, hoppas jag kan gå, beror på om jag får tid hos vetten eller ej men det lär nog ta någon dag innan man får tid då det inte är akut. Natus ska dit och kolla upp några småsaker + ta kennelhoste vaccinet igen.


Nä, nu fryser jag om fingrarna, sitter på altanen och bloggar, kallt som tusan nu så nu blir det hej då/ Anne-Lie


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anne-lie - 20 december 2010 21:15

  Tog en promenad med Natus i eftermiddag men jag tog visst fel, jag hade Nalle Puh med mej, Natus måste ha stannat hemma   . Natus lyssnar alltid så bra när man har honom lös ute men idag så hade han fluff i båda öronen !! Anledningen var nog att ...

Av anne-lie - 9 oktober 2010 22:54

  Har glömt att skriva att jag har en ny blogg nu som heter   http://www.annerotts.bloggplatsen.se   där kommer jag i fortsättningen blogga vidare om våra underbara rottisar och om familjen. Välkommen ... ...

Av anne-lie - 27 juli 2010 14:39

  Har varit dålig på att blogga i sommar. Värmen har varit otrolig och man har knappt orkat göra något. Hundarna har badat både i hav och sjö, självklart fick Natus även denna sommar våteksem. Blev tvungen att ta penecillin för att få bort det. Jez...

Av anne-lie - 27 juni 2010 21:35

  Midsommaraftonen firade vi tillsammans med Andrietta, Tomas och barnen. Jezzie och Natus följde med. Natus kom till paradiset, men han fick  inte träffa 2 av dom 3 vackra rottistikarna. Herta löpta och Fia är dräktig. Men söta Selma som snart fyl...

Av anne-lie - 17 juni 2010 14:52

  I går kväll åkte vi äntligen till klubben för lite träning med Natus. En massa glada rottisar på planen, härligt med sällskap. Jag fotade så det blir mest bilder i dagens blogg..        Husse och Natus       Ja vad säger man om denn...

Ovido - Quiz & Flashcards