ROTTISAR

Alla inlägg den 8 maj 2009

Av anne-lie - 8 maj 2009 20:31


En ganska kall fredag med en sol som tittat fram lite då och då ! Men nu på kvällskvisten ser det ut som risk för regn.

Hoppas verkligen att helgen bjuder på bättre väder. Vill fixa lite ute och då är det mycket mysigare med bra väder.


I morse blev jag väckt av Jezzie som talade om att hon inte mådde bra, märkte direkt på henne att hon mådde illa. Skyndade mej upp och öppnade dörren åt henne och hon stack ut direkt och letade gräs att äta. Sedan hulkade hon lite och kräktes lite grann sedan var det som vanligt igen. In i sängen igen och somnade om tills det var dax att väcka barnen som skulle till skolan. Då visade Jezzie att hon var jätte hungrig så jag chansade och gav henne lite frukost och det gick bra, det var väl något tillfälligt illamånende bara som gick över snabbt.


Mitt på dagen kom min mamma förbi och vi tog varsinn hund och gick på promenad. Mamma tog Natus, han såg lite förbryllad ut när min mamma tog hans koppel, va !! ska du gå med mej ?? !!  det är inte vanligt att min mamma promenerar med våra hundar, hon orkar inte hålla dom även om Natus är väldigt lydig och går fint så räcker det att han vill lukta på något så åker min lilla mamma efter.. liten och svag med en stor och stark hund så kan det lätt bli så !!

Natus verkade vilja impa på mormor som vi kallar min mamma, för han skulle minsann försöka bära mer eller mindre träd, det räckte inte med pinnar som han i vanliga fall brukar bära, nä nu skulle han visa sej extra stor och stark och impa på mormor med att orka dra på nerfallna småträd.. tokiga Natus han är för charmig den killen..


På eftermiddagen åkte vi till Arken och gjorde av med pengar igen, hundmat och en massa ben. Där fick Natus träffa några valpar och oj så snäll Natus var med dom, han var så försiktig och han lade sig ner för att valparna skulle få nosa på honom, sedan var han bara tvungen att pussa dom ordentligt också !! en av valpägarna sa att det är otroligt så mycket osanningar det pratas om rottisar, se här !! här ligger en stor rottis hane och myser med små valpar, det här är kanske en mer rättvis bild av hur dom flesta rottisar fungerar !!

Visst blir man glad när man träffar sådana positiva människor... det händer ganska ofta att man möter den motsatta typen av människor, dom som har en massa fördommar och beteer sig illa bara för man har en rottis i kopplet.Det är många gånger som man har fått bita sig i läppen för att inte skrika av ilska när sådana typer säger okunniga saker om min favorit ras. Dom skulle behöva umgås med mina hundar en dag och se hur dom verkligen är innan dom vräker ur sig dumma saker... men men konstiga männsikor finns över allt..


Vi tog en kvälls promenad förut, husse, matte och vovvarna. Jag blir så ARG på alla som slänger glasflaskor ute på vägarna !!! vet inte hur många glasbitar vi såg på våran promenad. Jag vill inte att mina hundar ska skära sig på glasbitar. Fattar inte dessa människor som slänger flaskorna ute vilken hemsk skada dom kan ställa till med ?? !! Man vågar snart inte gå på en promenad för risken är så stor att hundarna gör sig illa. Man får hålla koll hela tiden men olyckan kan snabbt vara framme, man ser inte allt som ligger i gräset. Skärpning !!! använd sopkorgar eller panta flaskorna i stället..


Något mer som jag har sett på vägarna är dom äckliga mördarsniglarna !!!  på vägen upp till skogen där fick vi kliva över flera äckliga sniglar, dom kommer fram extra snabbt när det har regnat.. blä !! usch.. vill inte ha en sådan under min fot.. urk !! hundarna bryr sig inte om dom ialla fall, tur det. Hua !...om man skulle behöva se Natus med en sådan äcklig snigel i munnen..


Nu blir det inget mer för idag, slutar med att säga

ha en trevlig helg och ha det bra / Anne-Lie


Ovido - Quiz & Flashcards