ROTTISAR

Direktlänk till inlägg 6 juni 2010

Husse hemma igen från TFU-G

Av anne-lie - 6 juni 2010 22:20


Husse har ju varit borta i en vecka för att göra sin TFU-G i Härnösand. Det blev glada viftande svansar när dom hörde husses bil komma på uppfarten. Stort pusskalas när han kom in genom dörren. Natus försökte på alla vis knuffa undan Jezzie för att få allt kel själv men husse visade att Jezzie ska först få sina kramar och pussar eftesom hon är äldst, oj oj så man kan pipa då, stackars lilla killen som fick vänta. Han visste inte vilket ben han skulle stå på, hur länge skulle dom kramas egentligen ? NÄR är det min tur. Men Natus fick till slut gosa med sin husse han också. Sedan vart det stort luktpådrag, vad hade husse gjort och vart hade han varit ?.. nosarna gick 100% , när husse tog fram sin packning då blev det extra mycket att lukta på, ALLT skulle luktas igenom och kollas noga. Husse hade med sig två stora trunkar med militärkläder. Han satte på sig gasmasken och Natus tyckte nog att husse såg väldigt konstig ut men han gick fram på en gång och luktade på den.


Husse verkar ha haft en rolig vecka, många nya bekantskaper och nya lärorika saker. Efter att ha packat upp och husse sovit en liten tupplur åkte vi och badade hundarna. Lite orolig för vattensvans eftersom det är så tidigt på badsäsongen men vi tog "risken". Jezzie fick inte vara lös, hon hade rullkoppel på sig så hon inte skulle springa och hoppa  för mycket, jag vet inte hur mycket hennes knä tål så jag tar hellre det lite lugnt med henne. Hon hade roligt trots kopplet.. Både Natus och hon hade riktigt mysigt tillsammans och plaskade på ganska länge. Efteråt åkte vi till Hamnstugan och åt middag ute vid havet under kvällssolen.. mysigt.

Nu sover alla utom jag.. ska tvätta husses alla smutsiga militärkläder och sedan ska även jag krypa till kojs. Här kommer lite bilder från dagens badning.


                  


Ha en bra vecka / Anne-Lie

 
 
Stina

Stina

8 juni 2010 12:14

Hej!
Hoppas allt är bra med er, såg grymt härligt ut för hundarna att bada tyvär så tycker min räka att vatten är livfarligt och vägrar gå ner ens en mm i sjön :(
Ha det så bra! =)

http://www.rottisligan.mittspejs.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anne-lie - 20 december 2010 21:15

  Tog en promenad med Natus i eftermiddag men jag tog visst fel, jag hade Nalle Puh med mej, Natus måste ha stannat hemma   . Natus lyssnar alltid så bra när man har honom lös ute men idag så hade han fluff i båda öronen !! Anledningen var nog att ...

Av anne-lie - 9 oktober 2010 22:54

  Har glömt att skriva att jag har en ny blogg nu som heter   http://www.annerotts.bloggplatsen.se   där kommer jag i fortsättningen blogga vidare om våra underbara rottisar och om familjen. Välkommen ... ...

Av anne-lie - 27 juli 2010 14:39

  Har varit dålig på att blogga i sommar. Värmen har varit otrolig och man har knappt orkat göra något. Hundarna har badat både i hav och sjö, självklart fick Natus även denna sommar våteksem. Blev tvungen att ta penecillin för att få bort det. Jez...

Av anne-lie - 27 juni 2010 21:35

  Midsommaraftonen firade vi tillsammans med Andrietta, Tomas och barnen. Jezzie och Natus följde med. Natus kom till paradiset, men han fick  inte träffa 2 av dom 3 vackra rottistikarna. Herta löpta och Fia är dräktig. Men söta Selma som snart fyl...

Av anne-lie - 17 juni 2010 14:52

  I går kväll åkte vi äntligen till klubben för lite träning med Natus. En massa glada rottisar på planen, härligt med sällskap. Jag fotade så det blir mest bilder i dagens blogg..        Husse och Natus       Ja vad säger man om denn...

Ovido - Quiz & Flashcards