ROTTISAR

Direktlänk till inlägg 29 april 2010

Bajsrullning

Av anne-lie - 29 april 2010 19:16


Bestämde mej för att ta båda vovvarna samtidigt på en kortare promenad. Det var länge sedan jag gick med dom båda samtidigt, efter Jezzies operation så har vi inte kunnat det. Men idag skulle vi ta en kortare promenad så då gick vi tillsammans. Märktes på en gång att det var ett tag sedan dom gick tillsammans.. där den ena hade luktat dit skulle den andra också, där den ena hade kissat dit skulle den andra också för att kissa över men då måste den första kissa över igen... Jezzie är ju den som är ledaren av dom två så hon vill gärna vara den som kissar sist, fortfarande väldigt revirstark trots kastrering, beror säkert på att hon kastrerades så sent i livet. Till slut så lugnade dom ner sig, var väl lite extra skoj från början av promenaden att dom fick gå tillsammans . När kom upp till början av skogen så släppte jag Natus, han körde som vanligt gärnet fram och tillbaka med fullt ös hela tiden. Jezzie gick kopplad brevid mej och nosade på som vanligt, helt plötsligt ser jag att Natus slänger sig ner på rygg och börjar rulla... NEJ !!! SLUTA .... jädra SKIT !!  precis.. Natus hade hittat en skithög med troligtvis människobaja och då måste man bara rulla sig i skiten, äckel päckel säger jag bara. Fattar inte varför hundar måste rulla sig i människoskit och fattar inte heller hur många som skiter i Bosvedje skogarna, det är ju inte första gången detta händer. Vi har ialla fall toalett här hemma och jag hoppas att flera boende i detta område har det men man börjar ju fundera..

Att man blir så skitnödig så man inte kan hålla sig tills man kommer hem, händer det ofta ? jag svarar NEJ ! men tydligen finns det någon här omkring som har detta återkommande problem .. Ja ja .. jag ropade in Natus som fick lite hårda ord av matte och han kröp ihop till en liten pincher, gick lydigt fot hela vägen hem och Jezzie som fick gå brevid Natus luktade på honom och gav honom en liten konstig blick, fy vad du stinker grabben.. kom inte närmare :-)


När vi kom hem så blev det raka vägen till duschen, inte kan man säga att han tog det som ett straff, han som njuter av beröring och vatten, stod nästan och somnade när matte schamponerade och gnuggade pälsen ren..


Sedan blev det fullt ös runt inne i huset, man blir ju så glad och pigg av en dusch.


Något mer bloggande blir det inte idag, har en kaka inne i ugnen som ska ut nu.


Ha det bra / Anne-Lie

 
 
Minna och Bozz

Minna och Bozz

29 april 2010 20:31

Usch och fy!! Jag vet , vi har oxå klarat av vårens första skitrullning! Visst är det sååå äckligt!!

http://www.bozzen.bloggplatsen.se

 
Kerstin

Kerstin

30 april 2010 18:03

Men Natus då....:-( "skithund" :-)

http://www.sundsvallshundgym.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anne-lie - 20 december 2010 21:15

  Tog en promenad med Natus i eftermiddag men jag tog visst fel, jag hade Nalle Puh med mej, Natus måste ha stannat hemma   . Natus lyssnar alltid så bra när man har honom lös ute men idag så hade han fluff i båda öronen !! Anledningen var nog att ...

Av anne-lie - 9 oktober 2010 22:54

  Har glömt att skriva att jag har en ny blogg nu som heter   http://www.annerotts.bloggplatsen.se   där kommer jag i fortsättningen blogga vidare om våra underbara rottisar och om familjen. Välkommen ... ...

Av anne-lie - 27 juli 2010 14:39

  Har varit dålig på att blogga i sommar. Värmen har varit otrolig och man har knappt orkat göra något. Hundarna har badat både i hav och sjö, självklart fick Natus även denna sommar våteksem. Blev tvungen att ta penecillin för att få bort det. Jez...

Av anne-lie - 27 juni 2010 21:35

  Midsommaraftonen firade vi tillsammans med Andrietta, Tomas och barnen. Jezzie och Natus följde med. Natus kom till paradiset, men han fick  inte träffa 2 av dom 3 vackra rottistikarna. Herta löpta och Fia är dräktig. Men söta Selma som snart fyl...

Av anne-lie - 17 juni 2010 14:52

  I går kväll åkte vi äntligen till klubben för lite träning med Natus. En massa glada rottisar på planen, härligt med sällskap. Jag fotade så det blir mest bilder i dagens blogg..        Husse och Natus       Ja vad säger man om denn...

Ovido - Quiz & Flashcards