ROTTISAR

Alla inlägg den 1 mars 2010

Av anne-lie - 1 mars 2010 17:02

Jezzie ligger just nu hos veterinären och får dropp. Hon ska komma hem senare i kväll men ska läggas in i morgon bitti kl. 8 för mera dropp. Dom vill få ordning på detta nu. Jag säger detsamma, detta tar på alla krafter. Hur Jezzie orkar kan man ju undra men hon har åter visat sin enorma kämpar vilja. Hon ska nu vara helt fastande förutom vatten då förstås. Vi fick först rådet att ge henne väldigt lite mat igår och det gjorde vi men om det var detta som orsakade nattens händelser vet jag inte, det tog 7 timmar efter maten innan bajsningen satt igång i raket fart igen så det känns lite väl lång tid men nu blir det inge mat alls. Det känns väldigt olustigt att äta själv när hon sitter och tittar på med stora bruna ögon och tandvattnet bara rinner. Men hon har inte alltid visat matslust så vissa dagar har hon inte alls brytt sig alls när vi äter. Natus har ju också slutat att äta, varför kan man ju undra, troligen löptik i området sedan att Jezzie är dålig gör ju att han blir orolig han också. Han får inte så mycket uppmärksamhet just nu och dåligt med motion men det går nog inte så stor nöd på han. Samantha tog med sig honom ut när hon kom hem från skolan och då lekte dom i snön med hans pipis. Sedan satt hon och rullade matkulor åt honom på golvet och låtsades att hon skulle hinna före honom och äta upp dom, alla sätt att få honom att äta lite är bra !!! han åt ganska mycket och Samantha blev extra glad att det var hon som hade lyckats få honom att äta. Barnen är väldigt oroliga för Jezzie, Samantha frågade om det kanske var risk att Jezzie skulle få en sådan där spruta som gör att hon somnar för alltid, lilla gumman hon är rädd att vi ska mista våran älskade Jezzie men om inget annat tillstöter så ska detta gå bra också. Vi gör allt för att hjälpa henne och inatt kommer jag att sova i biabädden med henne. Allt för min Jezzie !


Nu ska jag försöka vila lite, känner mej trött . Barnen spelar tv spel så dom är sysselsatta en stund.


Tack snälla ni för alla samtal och inlägg, det värmer. / Anne-Lie


Av anne-lie - 1 mars 2010 12:22

Trodde att denna natt skulle bli lugn eftersom hon hade visat sig på bättringsvägen men så fel jag hade. Jag har varit ut med henne ungefär varje timme i natt och det  har bara sprutat ur henne och blodet syns tydligt. Har försökt gett henne lite vatten i omgångar men det är svårt att få i henne så mycket som hon förlorar. Ser nu på hennes blick att det inte är bra, hon som hade fått tillbaka sin Jezzie blick i går men nu är det något som inte stämmer igen. Varför blev det sämre ?  jag väntar på att veterinären öppnar igen efter deras lunchstängt, ska ringa och prata med dom om att få komma in och vätska upp henne igen. Något måste göras, orkar inte med denna oro. Natus stackarn han blir helt "bortglömd" nu, kan inte göra sådant som han vill och behöver. Att gå en promenad med honom är omöjligt nu när jag är ensam hemma, han får bara rasta sig själv på gården. Men han verkar förstå att något är galet. Han ska få gå treadmillen senare i eftermiddag då husse kommer hem hoppas bara att Jezzie har fått vätska innan dess.


Jag skriver mera senare nu ska jag försöka få i henne lite vatten igen och smörja hennes rumpa som är helt sönderbajsad, måste göra så ont ! Hon låter mej tvätta och smörja precis som om hon är tacksam för att jag hjälper henne. Lilla älskade Jezzie du är så underbar, kämpar och vill så gärna vara en pigg tjej igen. Hoppas verkligen att det vänder och att hon får vila ut och ta igen sina krafter. / Anne-Lie


Ovido - Quiz & Flashcards