ROTTISAR

Direktlänk till inlägg 1 mars 2010

Jezzie sämre igen.

Av anne-lie - 1 mars 2010 12:22

Trodde att denna natt skulle bli lugn eftersom hon hade visat sig på bättringsvägen men så fel jag hade. Jag har varit ut med henne ungefär varje timme i natt och det  har bara sprutat ur henne och blodet syns tydligt. Har försökt gett henne lite vatten i omgångar men det är svårt att få i henne så mycket som hon förlorar. Ser nu på hennes blick att det inte är bra, hon som hade fått tillbaka sin Jezzie blick i går men nu är det något som inte stämmer igen. Varför blev det sämre ?  jag väntar på att veterinären öppnar igen efter deras lunchstängt, ska ringa och prata med dom om att få komma in och vätska upp henne igen. Något måste göras, orkar inte med denna oro. Natus stackarn han blir helt "bortglömd" nu, kan inte göra sådant som han vill och behöver. Att gå en promenad med honom är omöjligt nu när jag är ensam hemma, han får bara rasta sig själv på gården. Men han verkar förstå att något är galet. Han ska få gå treadmillen senare i eftermiddag då husse kommer hem hoppas bara att Jezzie har fått vätska innan dess.


Jag skriver mera senare nu ska jag försöka få i henne lite vatten igen och smörja hennes rumpa som är helt sönderbajsad, måste göra så ont ! Hon låter mej tvätta och smörja precis som om hon är tacksam för att jag hjälper henne. Lilla älskade Jezzie du är så underbar, kämpar och vill så gärna vara en pigg tjej igen. Hoppas verkligen att det vänder och att hon får vila ut och ta igen sina krafter. / Anne-Lie


 
 
Katharina

Katharina

1 mars 2010 12:46

Fy stackarn att det inte ger sig. Vad kan detta orsakas av??
Jag lider vekligen med er och henne förstås.
Många styrke kramar!!!!

http://www.katharinawiden.zoomin.se

 
AnnCatrin

AnnCatrin

1 mars 2010 14:28

vi skickar stärkande kramar och hoppas på det bästa.
AnnCatrin & Aston

http://anncatrin.bloggplatsen.se

 
Marie

Marie

1 mars 2010 16:09

Skickar styrkekramar till Jezzie

http://www.mariescorner.wordpress.com

 
angelica och santoz

angelica och santoz

2 mars 2010 00:34

Hua lilla vännen! Hoppas hoppas det blir bättre snart! Duktiga tjej som vet och förstår att du/ni vill bara hennes bästa, och duktiga Natus! Skickar er styrke kramar och Santoz skickar mera krya på dej pussar till tjejen!

Kram

http://angelicatherese.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anne-lie - 20 december 2010 21:15

  Tog en promenad med Natus i eftermiddag men jag tog visst fel, jag hade Nalle Puh med mej, Natus måste ha stannat hemma   . Natus lyssnar alltid så bra när man har honom lös ute men idag så hade han fluff i båda öronen !! Anledningen var nog att ...

Av anne-lie - 9 oktober 2010 22:54

  Har glömt att skriva att jag har en ny blogg nu som heter   http://www.annerotts.bloggplatsen.se   där kommer jag i fortsättningen blogga vidare om våra underbara rottisar och om familjen. Välkommen ... ...

Av anne-lie - 27 juli 2010 14:39

  Har varit dålig på att blogga i sommar. Värmen har varit otrolig och man har knappt orkat göra något. Hundarna har badat både i hav och sjö, självklart fick Natus även denna sommar våteksem. Blev tvungen att ta penecillin för att få bort det. Jez...

Av anne-lie - 27 juni 2010 21:35

  Midsommaraftonen firade vi tillsammans med Andrietta, Tomas och barnen. Jezzie och Natus följde med. Natus kom till paradiset, men han fick  inte träffa 2 av dom 3 vackra rottistikarna. Herta löpta och Fia är dräktig. Men söta Selma som snart fyl...

Av anne-lie - 17 juni 2010 14:52

  I går kväll åkte vi äntligen till klubben för lite träning med Natus. En massa glada rottisar på planen, härligt med sällskap. Jag fotade så det blir mest bilder i dagens blogg..        Husse och Natus       Ja vad säger man om denn...

Ovido - Quiz & Flashcards