ROTTISAR

Alla inlägg den 11 mars 2010

Av anne-lie - 11 mars 2010 16:35


I går kväll tog jag stygnen på Jezzie, hon var superduktig som vanligt. Hon låg helt stilla medans jag tog en pinsett och sax, det var lite svårt att få tag i knutarna men det gick okej ändå. Hon log så stilla och tog det lugnt så jag hade tid på mej att ta alla stygnen. Hon fick nosa på stygnen som jag hade tagit bort och sedan kollade hon på sitt knä, precis som hon visste att det var där dom hade suttit. Natus ville också komma fram och nosa, måste kolla in vad matte gör med prinsessan. Nu är det två veckor precis sedan hon opererade knät så nu är det snart dax för lite rehab. Hon haltar fortfarande och jag tror att det får vi nog räkna med, kanske lite mindre haltning men eftersom hasen också var svårt belastad med artros och troligen OCD så kommer hon inte att bli besvärsfri. Höfterna är ju inte heller bra men vi tar en dag i sänder nu och så länge det ser okej ut för Jezzie så lever vi vidare. Jag är mest orolig för den "brygga" som hon har fått mellan kotorna i höften/ ländryggen, risken är att hon en dag får en nerv i kläm och då kan hon tappa kontrollen på sin bakdel . Man blir ju rädd för att operera henne också nu när hennes mage pajade som den gjorde nu sist. Hasen och den delen på länden skulle behövas skrapas men som det är nu så ligger vi lågt. Låter väl hemskt att låta en hund gå igenom så här mycket men som jag har skrivit och sagt förut man måste känna Jezzie innan man kan uttala sig om vad som är för mycket. Hon är en väldigt speciell tjej med mycket vilja och livsglädje och hon kan "prata " med sin matte så pass mycket så vi förstår varandra. Den dagen Jezzie inte vill mer då kommer jag att se det tydligt.

Nu ska vi njuta av varje dag vi har tillsammans, jag har njutit av henne i 6 år och fattar inte hur en hund kan bli så "männsklig" som Jezzie är.

Natus han är som han är, en riktig kramgo och slemmig kille. Han är också en speciell kille, han lämnar ett stort intryck på som flesta som möter honom. Hans väldigt sociala sätt och hans välvilja märker man direkt ! En keligare hund får man leta efter och han vill så väl. Att höja rösten till denna kille är inget man behöver göra ofta och dom få gånger man gör det så blir han så liten och ynklig.


Hasse och jag har börjat prata om att hitta en bra tik till Natus, inte kanske precis nu men man vill kika runt i lugn och ro för vi vill känna att den tiken känns 100 % rätt. Mycket ska stämma både exteriört och mentalt. Hälso gener osv. När man väl har hittat en tik man känner är rätt så ska ju allt stämma med hundägaren också och att Natus fyller deras krav och önskemål. Ja vi får se vad framtiden visar. Det är inte ett måste att ta valpar efter Natus men vi tycker att han har mycket bra som vi vill föra vidare.


Nu ligger Jezzie och sover, Natus vilar lite han också. Barnen sover hos mormor och Hasse är i Stockholmsområdet och säljer Water Treadmill. Nu ska jag kika på skidåkning på TV, lata mig lite.


Ha det bra/ Anne-Lie

Ovido - Quiz & Flashcards