ROTTISAR

Alla inlägg den 18 mars 2010

Av anne-lie - 18 mars 2010 18:41


Nu har vi haft blogg torka i några dagar. Har inte haft något speciellt att skriva om.


Jezzie har fått börja ta lite längre promenader men dom är inte tillräckligt långa enligt henne ! Hon går med starka steg men jag ser att hon använder inte det vänstra bakbenet som hon ska. Vi ska börja rehaben nu så vi hoppas på framsteg. Lekfull som bara den är hon, så jobbigt att säga nej åt henne men att leka kan göra stora skador. Natus vill också leka, dom är vana att ha dragkamp och jagis.


I går kväll när jag släppte ut Natus på gården för kvällskissningen så såg jag hur han ställde upp sig med nosen i vädret... såg då 5 stycken rådjur alldeles brevid vårat hus, dom gjorde samma sak, tvärstannade och vädrade. Dom kände av Natus och han kände av dom. Som tur är så fick han inte syn på dom, jag skyndade mej att avbryta hans luktande och lockade in honom. Han hade väl skuttat i väg med dom som han gjorde förra vintern. Det såg så roligt ut då, först kom rådjuren hoppande i snön sedan kom Natus hoppandes nästan lika dant. Åhhhhhhh !! hallå.. lekkompisar vänta på mej. Som tur var så lydde han sin matte då och avbröt sitt hoppande.


I dag när Natus och jag tog en promenad så tog vi ett litet lydnads pass, snacka om en arbetsvillig hund !  bara lite övertänd.. märks så tydligt att han är understimulerad nu pga Jezzies operation. Han gjorde allt rätt men så slamsigt ! fort gick det men slarviga positioner. Hela hunden var helspännd av iver.

Ändå hade vi lekt innan för att få bort lite överskottsenergi men det hjälpte inte.

Hellre en glad och ivrig hund än en hund som inte vill träna   


Nu ska jag glo en stund på TV, sedan blir det att damsuga lite hundhår igen.


Ha de´/ Anne-Lie

Ovido - Quiz & Flashcards