ROTTISAR

Direktlänk till inlägg 2 mars 2010

När ska det vända ?

Av anne-lie - 2 mars 2010 16:07

Ännu en natt med täta bajsningar. Klockan 22, 00, 02, 02.30 och 07. Klockan halv åtta åkte husse in med Jezzie som det var bestämt, hon ska vara inlaggd hela dagen och ta prover och få näringsdropp. Jag pratade med Hasse efter han hade lämnat henne där, han berättade att dom funderade på att sätta in penecillin på henne !!!! jag tror att jag blir galen, hur hade dom tänkt att hennes mage ska klara det ??  kanske dom hade tänkt att ge direkt i blodet... ja jag vet inte och det känns som om veterinären inte vet själv. Jezzie visar sig ganska pigg trots allt, i morse visade hon att matlusten finns där och man känner sig så grym när man inte ger henne något. Att hon visar sig pigg är nog pga att vi ville att dom skulle ge henne näringsdropp eftersom jag inte hinner med att vätska upp henne i den takt som hon förlorar vätska. Hon har magrat ordentligt mycket . Hon är så tapper min underbaraste goaste Jezzie, som hon kämpar och trots allt så är hon glad ialla fall nu när hon inte har vätskebrist.


Hon kom precis hem... hon har inte bajsat på hela dagen där.. jippie !!!! hon har fått sit dropp och alla prover såg bra ut. Hon hade varit lite stressade över att bli lämnad i bur.. inte så konstigt med  tanke på att hon är inte van att sitta i bur och inte vara utan sin husse eller matte. Men hon hade lugnat sig efter ett tag, säger dom i alla fall :-)  Nu har hon en stor bulle på halsen/nacken efter att ha fått vatten insprutat som en liten vätske reserv. 


Nu ska hon inte få mat men imorgon om hon nu inte bajsar mera diarre ska hon få börja med dietfoder en tesked åt gången blandat med vatten 1 gång i timman. Precis nu när hon kom hem så bajsade hon diarre !! så typiskt att det skulle komma hemma och inte där ! Kanske glädjen att komma hem satt lite extra fart på tarmarna. Nu ligger hon och slickar sina framben, kanylen har suttit där och på den andra sidan har det tagits prover. Hon är rakad på vänster bakben men blåa stygn på 3 ställen, båda frambenen har hon bandage efter nålar och en stor bula i nacken efter vätske sprutan. Men hon är lika vacker ändå !!


Nu ska hon få vila och mysa med sin matte, jag skriver mera ikväll om det händer något. / Anne-Lie   

 
 
Ingen bild

Kattis

2 mars 2010 20:14

Hoppas att det vänder snart så att det blir lungt hemma hos Er , att ni alla får vila och att Jezzies mage blir bra och att ni kan fira Natus CK hipp hurra. Krama din PRINSSESA
Kramar från oss i Västerås

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anne-lie - 20 december 2010 21:15

  Tog en promenad med Natus i eftermiddag men jag tog visst fel, jag hade Nalle Puh med mej, Natus måste ha stannat hemma   . Natus lyssnar alltid så bra när man har honom lös ute men idag så hade han fluff i båda öronen !! Anledningen var nog att ...

Av anne-lie - 9 oktober 2010 22:54

  Har glömt att skriva att jag har en ny blogg nu som heter   http://www.annerotts.bloggplatsen.se   där kommer jag i fortsättningen blogga vidare om våra underbara rottisar och om familjen. Välkommen ... ...

Av anne-lie - 27 juli 2010 14:39

  Har varit dålig på att blogga i sommar. Värmen har varit otrolig och man har knappt orkat göra något. Hundarna har badat både i hav och sjö, självklart fick Natus även denna sommar våteksem. Blev tvungen att ta penecillin för att få bort det. Jez...

Av anne-lie - 27 juni 2010 21:35

  Midsommaraftonen firade vi tillsammans med Andrietta, Tomas och barnen. Jezzie och Natus följde med. Natus kom till paradiset, men han fick  inte träffa 2 av dom 3 vackra rottistikarna. Herta löpta och Fia är dräktig. Men söta Selma som snart fyl...

Av anne-lie - 17 juni 2010 14:52

  I går kväll åkte vi äntligen till klubben för lite träning med Natus. En massa glada rottisar på planen, härligt med sällskap. Jag fotade så det blir mest bilder i dagens blogg..        Husse och Natus       Ja vad säger man om denn...

Ovido - Quiz & Flashcards