ROTTISAR

Direktlänk till inlägg 7 juni 2009

Härnösand

Av anne-lie - 7 juni 2009 20:33


Idag åkte husse Natus och Samantha till Härnösand för att spåra med Natus och massa andra rottisar. Samantha tyckte det var skoj att följa med, bra att lära sig i tid hur man gör.Hon hade även fått vara "figge" i sök momenten.

Hon mådde nog som en prinsessa bland alla rottisar..


Natus hade spårat perfekt enligt husse, duktiga Natus !!

Han tycker om att arbeta med nosen och älskar att spåra.

Att leta saker är också något han tycker om.


Jennifer har varit på klassresa i helgen så Jezzie och jag har varit ensamma hemma hela dagen. Mysigt att få rå om varandra, att det är bara hon och jag är inte så vanligt längre sedan Natus blev en i familjen.

Vi åt en glass ute på altanen, varsinn glass skulle det vara och hon skyndande att äta upp sin så hon skulle hinna smaka lite på mattes också !!

Efter glassen låg hon på gräsmattan och spanade in fåglar och vad våra grannar pysslade på med..


Hon har även lekt med vatten spridaren !! en mer tokig tös får man leta efter när en vattenspridare finns i närheten!!

Hon blir alldeles vild och galen. Jag kan inte vattna blommorna med vattenslangen om Jezzie är i närheten för då ska hon dit direkt och leka.


Jag har fortsatt med att rensa i slänten, ogräs överallt..

ryggen känns som en krok nu efter att stått böjd en halv dag och plockat ogräs, brännässlor och tistlar hittade jag också. Fina härliga små märken över armarna som bevis finnes !!


Spola och skura altanen och utemöblerna har hunnits med också, allt gult frömjöl skulle bort få se hur länge det tar innan det gula har hittat hit igen..


I morgon börjar sista skolveckan sedan är det sommarlov för barnen. Skoj tycker Jezzie och Natus, alltid någon att leka med. Vi får hoppas på en fin sommar med sol och bad.


Nu ska kaffekoppen fyllas med gott nykokt kaffe, ha en bra vecka.. / Anne-Lie 


 
 
AnnCatrin

AnnCatrin

7 juni 2009 23:53

hallå!
tack för grattishälsningen, tänk att man kan bli så barnsligt glad för ett rött band ;0)
hoppas att Jezzie snarast blir bra i sitt ben och vad kul att Natus är så duktig på att spåra !
nu får det komma lite värme för jag är ledig hela veckan, ring om det passar dig att vi far till sandgropen nån dag.
kramen AC

http://uppfeldt.st

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anne-lie - 20 december 2010 21:15

  Tog en promenad med Natus i eftermiddag men jag tog visst fel, jag hade Nalle Puh med mej, Natus måste ha stannat hemma   . Natus lyssnar alltid så bra när man har honom lös ute men idag så hade han fluff i båda öronen !! Anledningen var nog att ...

Av anne-lie - 9 oktober 2010 22:54

  Har glömt att skriva att jag har en ny blogg nu som heter   http://www.annerotts.bloggplatsen.se   där kommer jag i fortsättningen blogga vidare om våra underbara rottisar och om familjen. Välkommen ... ...

Av anne-lie - 27 juli 2010 14:39

  Har varit dålig på att blogga i sommar. Värmen har varit otrolig och man har knappt orkat göra något. Hundarna har badat både i hav och sjö, självklart fick Natus även denna sommar våteksem. Blev tvungen att ta penecillin för att få bort det. Jez...

Av anne-lie - 27 juni 2010 21:35

  Midsommaraftonen firade vi tillsammans med Andrietta, Tomas och barnen. Jezzie och Natus följde med. Natus kom till paradiset, men han fick  inte träffa 2 av dom 3 vackra rottistikarna. Herta löpta och Fia är dräktig. Men söta Selma som snart fyl...

Av anne-lie - 17 juni 2010 14:52

  I går kväll åkte vi äntligen till klubben för lite träning med Natus. En massa glada rottisar på planen, härligt med sällskap. Jag fotade så det blir mest bilder i dagens blogg..        Husse och Natus       Ja vad säger man om denn...

Ovido - Quiz & Flashcards