ROTTISAR

Alla inlägg den 4 juni 2009

Av anne-lie - 4 juni 2009 17:03


Vart tog solen och värmen vägen ? Kändes som det vore höst när jag och Jezzie tog en promenad i förmiddags, det blåste kallt och det kom lite regn också.. brrrr!!  nä fram med solen och värmen igen..


Jezzie är lite bättre i haltningen men hon går på rimadyl en vecka nu för att se om det blir bättre. Vet inte vad det är som spökar men det kommer och går.. ibland är det så dåligt att hon inte vill sätta ner benet och hon kan inte resa sig eller lägga ner sig själv, jag blir alldeles förstörd när jag ser henne på det viset. Om man bara visste vad det är, är det samma problem som innan operationen eller är det något annat. Det konstiga är att redan dagen efter så är det mycket bättre och då tänker jag att det kanske är en streckning.. men men.. fortsättning följer alldeles säkert, brukar vara så med Jezzie.


Natus mår i alla fall som en prins.. försökte gömma sig igår när han såg att det var dax för öronrens.. vill gärna inte göra rent öronen på det viset men han kommer sakta fram ändå fastän han inte tycker om det. Lite godis och kel efteråt och allt är bra igen..


Idag har husse varit och köpt mera klassfoder och som vanligt har jag två väldigt närgångna hundar när jag ska lägga in klassen i frysen, -ska vi hjälpa dej matte ??!!

Natus har nu ätit både klass och sitt vanliga foder ett bra tag nu men inget händer på vågen. Den killen är svår att lägga på lite vikt, tänk om matte hade samma problem !!


I går körde Natus och jag lite apport träning och det gick som det brukar, han gör allt och lite till.. han vill gärna springa ett ärevarv med apporten innan han kommer till mej med den. Nästan hela tiden gör han så, vet ine hur jag ska få bort det. Han springer och skuttar och ser så glad ut med apporten i munnen, precis som han tänker, "kom och ta den då, matte ! " Att inte leka det är svårt för en kille som älskar att leka. Han kan leka hur bra som helst alldeles själv ute på gården. I bland ser man en skuttande Natus med en boll eller något annat i munnen springande förbi fönstret, fram och tillbaka, fullt med glädjeskutt och bus springer han länge och har så roligt alldeles själv.. go killen.


Nu blir det inget mer bloggande idag, ha det bra alla läsare/ Anne-Lie


Ovido - Quiz & Flashcards