ROTTISAR

Alla inlägg den 9 juni 2009

Av anne-lie - 9 juni 2009 16:03


I går köpte jag två förpackningar med färska grisknorrar,

när jag gick till kassan så ser jag hur två personer tittar på mej och funderade nog vad jag skulle ha grisknorrarna till.. typ, ska du äta DOM ??!!  ja ja fundera på ni bara tänkte jag...

Väl hemma så stoppade två glada rottisar in sina huvuden i matkassen och nosarna gick som bara den.. det luktar gott, väldigt gott i din matkasse matte !!..

Blicken på dom när jag lade upp alla knorrarna på plåtarna är en syn för sig.. att man kan se så uppmärksam ut, ögonen och öronen helt på spänn..

Det blir lång väntan för dom innan dom får smaska, ca 15 timmar tog det denna gången i ugnen. Dom ska "torka" på låg värme länge. Det luktar som julskinka i hela huset och det är väldigt frestande för två sugna rottisar.

Så här blev resultatet..

 

Nu ska dom svalna och sedan frysas in. Det blir perfekt att ta fram en frusen knorr när det är varmt någon dag, svalkar bra.

Natus och Jezzie fick smaka så fort dom var svalna nog..


Gott..mmmmm mums tyckte Natus, snart slut !! matte finns det fler ?? !! 


I går fotade vi lite nya sommarbilder, här blev ett på lilla Jezzie och stora Natus. Man kanske inte ser hur stor Natus är när han är ensam på bild men här med Jezzie så ser man hur stor killen är..

Höjden och skallen finns men vi väntar fortfarande på bredden.. han är sen men han kommer inte vara klar före 4 års ålder. Stora killar behöver lite mera tid att hinna växa klart i hela kroppen. Det är tur att det inte går för fort, risken för många olika växtrubbningar finns då. Vilket som så är han i alla fall världens goaste och finaste prins i mattes och Jezzies ögon.


I dag har vi varit ute mest hela dagen, myst ute på tomten.

Perfekt väder för hundarna, lagomt varmt och lagomt med vind. I kväll ska vi försöka oss på en cykeltur, bara jag mår lite bättre så sätter vi igång med ett cykelpass Natus och jag. Hoppas hinna med ett pass i sandtaget också, blir nog i morgon eftermiddag, bara husse har tid.


Nu ska middagen fixas till den snart hemkomna familjen.


Ha det bra och glöm inte skriva en kommentar, det är så många som läser bloggen men nästan ingen lämnar någon hälsning.. snyft..!!


Anne-Lie






















Ovido - Quiz & Flashcards