ROTTISAR

Alla inlägg den 6 juni 2009

Av anne-lie - 6 juni 2009 14:40



Vi börjar med att hissa den svenska flaggan, det är ju den 6 juni och Sveriges nationaldag. Inte för att vi gör något speciellt av denna dag men en flagga kan man ju hissa i alla fall..


Vädret är sådär i dag, sol ibland men kallt i luften.Saknar den riktiga sommar värmen.


I morse lade vi två spår åt Natus och medans spåren mognade så tränade vi lydnad. Spåren gick superbra, han tog alla pinnar men kunde inte hålla sig för att kissa en gång, detta med att inte kissa i spåret är svårt när man är hane men tikar kan också kissa det har Jezzie visat men hon är väldigt revir stark hund så det hör väl till då att kissa lite här och där.


I går hade jag storstädning på hundarnas bia bäddar, ner i badkaret och skrubbade dom med såpa så nu luktar dom gott och är rena och fina. Jag brukar torka av dom en gång i veckan och damsuga dom men ibland måste man ta en storrengöring som vi gjorde igår.


Alla leksaker har fått sig en rengöring också, alla dragkamps trossar har tvättats och bollar och pipsaker har legat i vatten och blivit rena och fina igen.


Nu ska gräsmattan klippas och blommor rensas, varför kan man ju undra, det växer upp nytt ogräs på några minuter känns det som ..


På måndag är det dax för den lokala rottweilerklubbens styrelsemöte, denna gång ska vi vara hos Jenny. Då får man gossa lite med Bosse och Tjugi, dom är precis som Jezzie och Natus, buffar på en så att man kliar och gossar med dom hela tiden.


Jezzie fortsätter med sin rimadyl och hon haltar mindre nu men jag blir så aktsam när det gäller vad hon får göra eller inte, känns så tråkigt att hon inte får eller kan göra allt som man skulle vilja .. men huvudsaken att hon visar gott mod och glädje och det gör hon. Hon är verkligen en kämpe min Jezzie. Alltid go och glad, full av kärlek och är en underbar vän som jag aldrig vill vara utan.


Nu ska jag ut och fixa, sedan hoppas jag på en god middag. Kanske gubben kan trolla fram något gott ?? !!


Ha en bra nationaldag och helg / Anne-Lie


Ovido - Quiz & Flashcards