ROTTISAR

Direktlänk till inlägg 19 april 2009

Härlig söndag med SOL..

Av anne-lie - 19 april 2009 17:43


Vilken underbar dag det har varit, solen sken men det blåste till ibland men jag klagar inte. Samantha har varit på kalas och husse och Natus var på apellträning så Jennifer, jag och Jezzie har varit själva hemma och myst ute på altanen. Jennifer och jag spelade Uno ett flertal gånger och inte vann jag många gånger kan jag säga.. !! Jezzie låg och solade, hon älskar att ligga i solen och riktigt njuta av värmen, ibland får man putta henne till skuggan innan hon smälter.. hon vill inte gå i första taget till skuggan. Natus är tvärt emot, han söker skuggan och svettas ändå..

Jag passade på att borsta henne igen, det bara rasar päls, fattar inte hur mycket hår hon ska tappa. Jezzie har alltid haft mycket och tjock päls och denna vinter har ju varit en riktig vinter, pälsen har blivit riktigt tjock så det är inte  konstigt att det ska av en massa hår också..


Natus och husse var och tränade apell idag och dom hade haft en liten tävling också, roligt !! Natus blev inte sist i alla fall av 8 stycken.. husse har inte tränat så mycket som han borde med Natus tycker jag men nu blir det nog fart på dom, lite tävlingsinstinkt finns tydligen i gubben.. Natus gillar att träna och det är det viktigaste tycker jag,  problemet med husse är att han har så ont om tid, han vill gärna träna mer med Natus men är man egen företagre så räcker inte tiden till alla gånger. Självklart tränar matte också med Natus men det är viktigt att dom som ska tävla tillsammans ska träna ihop, bästa resultatet då.


Jennifer har varit duktig i dag, hon har fått äran att plocka upp Natus gamla vinterbajs högar som har tinat fram..

hon har fått en egen ny laptop och har lite extra uppgifter nu att göra för att visa sin "tacksamhet"  kan vi kalla det..hihi


Nu är torsken klar och familjen ska äta. I morgon är det månad igen, en ny vecka nya händelser.. / Anne-Lie


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anne-lie - 20 december 2010 21:15

  Tog en promenad med Natus i eftermiddag men jag tog visst fel, jag hade Nalle Puh med mej, Natus måste ha stannat hemma   . Natus lyssnar alltid så bra när man har honom lös ute men idag så hade han fluff i båda öronen !! Anledningen var nog att ...

Av anne-lie - 9 oktober 2010 22:54

  Har glömt att skriva att jag har en ny blogg nu som heter   http://www.annerotts.bloggplatsen.se   där kommer jag i fortsättningen blogga vidare om våra underbara rottisar och om familjen. Välkommen ... ...

Av anne-lie - 27 juli 2010 14:39

  Har varit dålig på att blogga i sommar. Värmen har varit otrolig och man har knappt orkat göra något. Hundarna har badat både i hav och sjö, självklart fick Natus även denna sommar våteksem. Blev tvungen att ta penecillin för att få bort det. Jez...

Av anne-lie - 27 juni 2010 21:35

  Midsommaraftonen firade vi tillsammans med Andrietta, Tomas och barnen. Jezzie och Natus följde med. Natus kom till paradiset, men han fick  inte träffa 2 av dom 3 vackra rottistikarna. Herta löpta och Fia är dräktig. Men söta Selma som snart fyl...

Av anne-lie - 17 juni 2010 14:52

  I går kväll åkte vi äntligen till klubben för lite träning med Natus. En massa glada rottisar på planen, härligt med sällskap. Jag fotade så det blir mest bilder i dagens blogg..        Husse och Natus       Ja vad säger man om denn...

Ovido - Quiz & Flashcards