ROTTISAR

Alla inlägg den 29 april 2009

Av anne-lie - 29 april 2009 21:48


Härligt att solen har hittat tillbaka.. varmt och skönt ute hela dagen.

Jag och vovvarna tog en promenad till skogen och där släppte jag lös Natus men Jezzie fick gå med långkoppel, jag har lärt mej nu att INTE släppa denna envisa dam, hon kan ju som känt få för sig ibland att sticka iväg på egna äventyr och det vill jag inte att hon ska få tillfälle att göra.. Natus sprang fram och tillbaka i skogen och röjde på, hoppade och skuttade som en kalv. Ibland kom han framför Jezzie och gjorde ett sådant där inbjudande skutt, som betyder kom och lek, du kan inte ta mej..!!!!  Jezzie ville så gärna ta den lille busen men hon satt ju fast i matte.. fy så tråkigt, matte snälla, släpp lös mej !!  Ånej, den går jag inte på igen, dom där bedjande vackra bruna ögonen kan sina knep men jag har lärt mej att hon bara spelar teater och sedan när hon får som hon vill så sticker hon, så tyvärr Jezzie, du har bränt dina broar..!! Men visst kan matte erkänna att det kändes uselt att dom inte fick busa tillsammans men samtidigt så ska hon inte springa för mycket själv heller pga sin armbåge, men hon har blivit så mycket bättre sedan vi började på Hudiksvalls smådjurskliniks water walker. Vi åkte ner dit i dag också och som vanligt tyckte Jezzie att det var jättekul. Hon springer rakt in i vatten"baljan" och väntar på sitt godis som hon får medans hon traskar på i vattnet. Sedan delar hon ut en massa pussar medans Ninni duschar och torkar henne.. Ninni är den tjej som hjälper Jezzie med hennes rehab och Jezzie har hittat en ny kompis i henne.

Idag gick hon i walkern 15 minuter x 2 och det gick väldigt bra, vi får se hur hon verkar i morgon.


I dag när Jezzie, Natus och jag var ute på altanen så kom en vacker citronfjäril och fladdrade förbi oss. Så vacker den var.. Natus låg och tittade på den och var nog lite fundersam på vad det var för något. Riktigt gul, nästan neongul var den. Ganska ovanligt med citronfjärilar här hemma hos oss, oftast är det dom där vanliga "tråkiga" fjärilarna som brukar fladdra förbi.


I morgon är den sista april och många vovvar ska bli rädd för alla smällare, redan idag började det smälla men som tur är så är inte mina vovvar rädda men vet många stackars hundar som har stora problem med smällare, raketer..

Varför kan man inte fira utan dessa smällare och raketer ??

Oftast är det småungar som springer omkring och smäller lite överallt i flera dagar, jag skulle aldrig låta mina barn göra så. Det kan ske olyckor + att barn tänker inte på att andra kan tycka att det är otäckt. Helst vill ju barn smälla precis bakom någon för att få den effekten dom själva är ute efter. Tänk på andra, visa hänsyn det är viktiga saker att komma ihåg..


Nu ligger Jezzie på en fårskinnsfäll och snarkar efter Hudiksvalls resan. Att mysa på en varm fäll när man är lite blöt efter vattenpromenaden det är mysigt det, nyäten och mätt är hon också..


Hoppas vi får en solig dag i morgon också. Nu ska jag softa framför TV en stund innan det är sängdax. / Anne-Lie


Ovido - Quiz & Flashcards