ROTTISAR

Alla inlägg den 17 april 2009

Av anne-lie - 17 april 2009 12:34


Nu har jag gjort som min grannfru brukar göra, köpa färska grisknorrar och torka dom i ugnen .. Jezzie och Natus älskar dom hemma gjorda knorrarna..

Ni ska tro att jag hade två klistrade frimärken efter mina ben när jag la upp knorrarna på plåtarna.. mmm.. matte det luktar så smaskigt !!!  

Jezzie önskade nog att hon var lika hög som Natus.. då hade man nog nått en knorr !!!

In i ugnen över natten och det luktade riktigt gott, som julskinka i ugnen..

När vi skulle gå och lägga oss för natten så hade Jezzie ingen lust att sova i sovrummet där hon alltid brukar sova, nä, hon skulle sova nedanför ugnen på köksgolvet !!  det säger väl allt om Jezzies matintresse.!!

Natus var vaken extra tidigt i morse, låg och gnydde och hade sig, min första tanke var att han var bajsis eller mådde illa men när jag öppnade sovrumsdörren så sprang han direkt till ugnen..!!!  matte matte.. !!! är dom färdiga nu?? !! där satt två storögda rottisar och bara glodde på ugnen, den lilla svarta saken längst fram på deras huvuden gick fram och tillbaka..nos nos.. luktar himelskt gott !! tyvärr så fick dom vänta ett tag till, det var så stora knorrar så dom tog lite extra tid på sig att bli klara. Sedan ska dom frysas in och serveras kalla, då är dom som bäst..


Under tden dom låg i ugnen så tog jag hand om disken och hundarna var ute i solen på baksidan av tomten, helt plötsligt ringde det på dörren och där stod två barn som undrade om det var våra två hundar som sprang lös ute i granngårdarna ??  VA!!! nä dom kan inte ta sig från våran gård var min första tanke sedan kom jag ihåg att förra våren så öppnades ena staketgrinden av sig själv med hjälp av tjälen som rörde på sig i backen och mycket riktigt grinden stod öppen och inga rottisar hemma..!!!

I skorna raffsade åt mig två koppel och sprang iväg, Jennifer sprang före mej med barnen som hade ringt på och dom visade vart dom sist hade sett rymlingarna. Jag såg på avstånd en drös ungar som sprang runt runt ett hus och förstod att DÄR var mina rymlingar. Jennifer hade fått tag på båda två men när Jezzie hade sett att Jennifer kom så hade hon fått extra bråttom åt motsatt håll och Natus hade hängt på, han som brukar lyssna på Jennifer brydde sig inte ett dugg om henne han var livrädd för att få straff för det syndes på hans kroppsspråk att han visste att han hade gjort något fel, Jezzie däremot vet att hon gör fel men har så stort självego så hon bryr sig inte, hon springer inte för att hon är rädd för straffet hon springer för att det roliga inte ska ta slut.. åhhhh.. tänk att man kan älska denna envisa dam så otroligt mycket !!!

Jennifer höll båda två i svansen tills jag kom med koppel och halsband.. oj oj oj så ynklig en stor rottis hane kan se ut.. men Jezzie hon bara stod där och mer eller mindre suckade för att det roliga var slut.. tror ni att man bli less när hon får denna attityd ?? !! kanske ett fall för Cesar Milan ??  På väg hem gick dom i alla fall väldigt lydigt fot men när vi skulle gå in då ville inte Natus kliva in, han visste vad som väntade... raka vägen in i sovrummet in i biabädden och bli instängd utan gos och kel...  det är straff nog för prins Natus, att inte få pussas och gosas det är väldigt jobbigt för honom. Jezzie fick lägga sig i underläge för matte och där stod jag en lång stund och bara stirrade på henne och visade mina tänder.. hundspråket tar bra på henne. Där ligger mina två rymlingar nu och det luktar goda grisknorrar i hela huset.. undra om dom tror att dom ska få några idag ??  GLÖM !! säger bara jag GLÖM..


Anne-Lie


Ovido - Quiz & Flashcards