ROTTISAR

Direktlänk till inlägg 24 februari 2010

Om han vore man..

Av anne-lie - 24 februari 2010 12:42


Klockan 05.00 åkte husse och Jezzie ner till Strömsholm. -27 grader kallt ute..brrr, skulle bilen starta utan motorvärmare, japp det gjorde den :-)

Jag gick ut och bäddade mysigt åt min prinsessa efter att husse hade tagit bort skiljeväggen. Mera plats för en prinsessa att vräka ut sig på . Hon fick en biamadrass och en massa filtar + en fårskinns fäll att ligga på. Gav henne en massa pussar och kramar och sa till henne att allt skulle gå bra och att vi snart ska kramas igen. HUsse fick också en puss av matte och några ord om hur han skulle ta hand om prinsessan, fast han vet nog redan men jag var liksom tvungen att säga det ändå..   . När dom hade åkt gick jag och lade mej igen, klockan 07.00 ska barnen väckas så det var en stund kvar tills dess. Natus kom och lade sig brevid mej men inte fick jag sova inte, Natus pep missnöjt hela tiden, han saknade sin Jezzie men han tyckte nog mest synd om sig själv eftersom han inte fick följa med. Han gav sig inte trots att jag sade till honom flera gånger, han bara fortsatte att pipa så ynkligt, stackars lilla mej som inte fick följa med.

Jag började fundera på att om Natus vore en människa då skulle han vara den perfekta drömmannen för många kvinnor. En man med mycket känslor, kärleksfull, älskar gos, kan gråta, ödmjuk, vill gärna att andra ska bestämma, vill vara till lags och göra andra lycklig. Älskar att prata och att göra saker tillsammans med familjen. Det låter väl som dom flesta kvinnors drömman ??  


Hasse ringde nyss och berättade att Jezzie hade sövts för att ta nya plåtar runt om och att alla leder visade långt gången artros. Dom trodde inte att korsbandet var av men att pålagringarna är så pass mycket så att dom retar korsbandet och att det kommer troligen att gå av inom kort om man inte går in och skrapar. Höger sida kommer troligen också att gå samma väg men just nu är vänster sida värre. Hennes tår på framtassarna är väldigt stela pga artrosen, 30 grader av 90 grader lyckades hon böja dom. Artros i höfter, armbågar, hasleden, knäna, tår och länden. Min lilla älskling, fattar inte hur hon kan vara så glad och full av bus när hon måste känna sig stel och ha ont. Nu tar vi en operation i morgon, dom ska skrapa inne i knät för att undvika att korsbandet nöts och går av. Men det känns olustigt att veta att även högra sidan är på gång, nu vågar man ju inte låta henne springa så mycket i alla fall.. men vi tar en sak i sänder och så länge Jezzie visar denna livsglädje och styrka så kämpar vi på.


Hon har precis vaknat upp efter röntgen och ligger nu i en varm bil med filt över sig, det var bara 3 grader kallt där nere så dom har det bra. Här skiner solen nu och det har blivit lite varmare. Senare i kväll ska Natus och jag åka till Kerstin på Sundsvalls Hundgym och han ska traska i Water Treadmillen. Han har ökat 2 cm per framben efter bara 5 gånger i Water Treadmillen. Inte dåligt, eller hur ?


Nu ska Natus och jag ta en promenad medans solen värmer. Jag skriver mer om jag får mera info om Jezzie. / Anne-Lie


 
 
Katharina

Katharina

24 februari 2010 18:55

Ja vad skall man säga, så j..la synd på en sådan trevlig hund, gald och positiv som hon är. Jag håller mina tummar att allt går bra nu.
kramar till er!!!

http://www.katharinawiden.zoomin.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anne-lie - 20 december 2010 21:15

  Tog en promenad med Natus i eftermiddag men jag tog visst fel, jag hade Nalle Puh med mej, Natus måste ha stannat hemma   . Natus lyssnar alltid så bra när man har honom lös ute men idag så hade han fluff i båda öronen !! Anledningen var nog att ...

Av anne-lie - 9 oktober 2010 22:54

  Har glömt att skriva att jag har en ny blogg nu som heter   http://www.annerotts.bloggplatsen.se   där kommer jag i fortsättningen blogga vidare om våra underbara rottisar och om familjen. Välkommen ... ...

Av anne-lie - 27 juli 2010 14:39

  Har varit dålig på att blogga i sommar. Värmen har varit otrolig och man har knappt orkat göra något. Hundarna har badat både i hav och sjö, självklart fick Natus även denna sommar våteksem. Blev tvungen att ta penecillin för att få bort det. Jez...

Av anne-lie - 27 juni 2010 21:35

  Midsommaraftonen firade vi tillsammans med Andrietta, Tomas och barnen. Jezzie och Natus följde med. Natus kom till paradiset, men han fick  inte träffa 2 av dom 3 vackra rottistikarna. Herta löpta och Fia är dräktig. Men söta Selma som snart fyl...

Av anne-lie - 17 juni 2010 14:52

  I går kväll åkte vi äntligen till klubben för lite träning med Natus. En massa glada rottisar på planen, härligt med sällskap. Jag fotade så det blir mest bilder i dagens blogg..        Husse och Natus       Ja vad säger man om denn...

Ovido - Quiz & Flashcards