ROTTISAR

Alla inlägg den 1 februari 2010

Av anne-lie - 1 februari 2010 13:25


I går hade vi en väldigt trevlig stund tillsammans med flera rottisar och deras matte/husse. Det var dax för att testa Water treadmill och vibbplatta på Sundsvalls Hundgym !! Alla hundar gjorde det jätte bra, ingen som totalvägrade. Det gick som en dans.. tror att flera av dom hade en riktig rolig stund i vattentraskaren.Sedan blev dom torkade med handukar och fön om man ville det, sedan var det frivilligt om man ville sitta på vibrationsplattan en stund. Den testade dom flesta även deras mattar satte en liten stund om förhoppningen att förbränningen skulle sätta fart :-) 


Kerstin på hundgymet bjöd på lite fika och visade sina andra produkter och jag tror att det for hem riktigt trötta rottisar efter dagens aktiviteter, alla utom Egon, han har tydligen mera energi än dom andra :-)


Här kommer några kort..


          


Hoppas att ni vill komma tillbaka och köra Treadmillen !!  Natus ska köra några pass nu innan det är dax för utställningar !!  Jezzie kan tyvärr inte gå i den än eftersom vi inte vet vad hon har för fel på sitt vänstra bakben. Vi väntar fortfarande på att Strömsholm ska höra av sig. Hon haltar fortfarande och hon har sträng vila, långtråkigt tycker både Jezzie och Natus som älskar att leka och brottas.


Nu ska Natus och jag ut och traksa i kall snö !!  Jezzie ligger och sover och snarkar som en hel karl. Vaknar förstås när Natus och jag ska gå ut och det känns lite jobbigt att inte hon får följa med, hon kollar med sina vackra bruna ögon och undrar varför ?!! men jag tror faktiskt att hon förstår, jag pratar ju med henne hela tiden så nog fattar hon "människospråk" ..hihi !! ärligt, jag tor faktiskt att hon förstår, min goa underbara bästa vän.


Ha en bra dag / Anne-Lie














Ovido - Quiz & Flashcards