ROTTISAR

Alla inlägg den 9 februari 2010

Av anne-lie - 9 februari 2010 16:26


Häromdagen skriv Lena i våran gästbok att Funny ritade och när Jennifer fick höra det så sprang hon genast till sitt rum för att hämta pennor och papper, nu ska Natus lära sig rita, sa hon !!  ha ha ..tänkte jag, lycka till med det. Men man ska inte underskatta rottisars läroförmåga. Här kommer ett litet bevis på att vi har en konstnär i våran familj   .


  


resultatet:


  


Undra om man kan börja ta betalt för hans "vackra" konstverk ? kanske en bildutställning istället för hundutställning, han gör nog bättre karriär inom konst !


Igår tog jag med kameran när Natus och jag tog våran skogspromenad, solen sken och det var så vackert ute men solen står så lågt i denna årstid så det var svårt att få soliga bilder inne i skogen. Här kommer några från början av våran promenad.



Syns jag nu matte ?? 


                                

                  

 Natus älskar att skutta om kring i den djupa snön :-.) 


            

                 

  Hej hopp matte här kommer jag !! akta så jag inte springer omkull dej :-)    


Det är så vackert i skogen med all snö som ligger kvar på träden, fåglarna har börjat kvittra och man känner att solstrålarna har börjat värma lite. Man blir glad i hela kroppen av att vara ute och se hur roligt en hund kan ha i snön !!


Lite muskelträning får han ju på köpet också !! ibland kör jag lite extra med honom vid höga snövallar och han kämpar och kämpar..



Matte säger att jag ska klättra upp och leta efter en snöboll hon har slängt på andra sidan.. åhhhhhhhh det var jobbigt det här.


  

                   

                   


nästa ben upp...

  


                      

                   

Sen ropar kärringen att jag ska komma tillbaka.. VA !!

  


                      

               

Åhhhhhhhh !!! typiskt..hon kan väl klättra själv ! som att hon skulle orka :-)



               

        

Okej, nu är jag över kanten !  

  


           

               

Bara rumpan kommer med också så är jag över helt..

  

                

                    


Matte, det här är skit jobbigt.. DU bara står där och ropar NATUS, NATUS !!KOM..

  


        

                

NU är det nära, jag håller på att komma över..

  


              

                       

AH HA !!! NU matte kommer jag. 

  

  



JAG äger, jag äger !!! Natus the man   

                 

Till Natus försvar måste jag erkänna att bilden ljuger lite grann, det är bra mycket brantare i verkligheten..

         

  

Igår gick Natus Water Treadmillen, det är skoj men det var jobbigt denna gång!

Husse körde ett litet hårdpass, måste muskla till killen innan utställningarna !

Natus är en "tanig" kille, han har musklade lår men det är svårt att bygga muskler på framdelen. Han är dessutom för tunn, några kilo till skulle inte skada men det kommer säkert med åldern, han är sen i allt denna kille men han mår bra och det är det viktigaste. Att vara stor kan även vara jobbigt och en belastning, Natus är ju stor i kroppen men tunn och det kanske är bra för hans leder men lite mera muskelmassa och lite mera hull skulle inte skada..


Nu ska middag fixas och sedan är det dax för kloklippning på båda vovvarna.


Ha det så bra / Anne-Lie

Ovido - Quiz & Flashcards