ROTTISAR

Alla inlägg den 4 februari 2010

Av anne-lie - 4 februari 2010 18:00


Nu har vi så otroligt mycket snö, perfekt för Natus att träna lite muskeler i. Han hoppar, skuttar och kämpar på i den djupa snön, på vissa ställen försvinner han helt !! Idag när vi var ute på promenad så fick vi en oväntad miljöträning ! Natus och jag gick på en väldigt smal väg som det är väldigt lite trafik på. Där kom en stor plogbil med plogar både bak och fram bakom oss. Hade väldigt svårt att veta vart vi skulle ta vägen eftersom det är så smalt där och typ 2 meter höga vallar på varsinn sida om vägen. Jag stannade och ställde mig med  Natus framför mej med kort koppel, funderade på hur han skulle reagera när plogbilen skulle köra förbi oss. Det var ungefär 30 cm mellan mej och plogbilen när den for förbi oss med blinkande oranga lampor och med stora plogblad alldels brevid med och Natus, mycket ljud blir det också både av lastbilen och själva plogandet. Men det gick superbra, Natus blev inte ett dugg rädd han bara gick som vanligt när plogbilen åkte tätt tätt förbi oss men plogarna nere i backen. Jag var nog den som var mest nervös, tyckte att det var ganska otäckt med att ha plogbladen så nära inpå mej .


Jezzie mår ganska bra men har svårt med sitt bakben, det blir inte bra men det kanske behövs lång tid för att läka. Det är svårt att veta när man inte vet vad det är hon har för skada. Strömsholm har inte hört av sig än och det har nu gått över 2 veckor. Ringde till våran underbara veterinär Åse på Veterinärkliniken här i Sundsvall och hon ska ringa upp oss så får vi disskutera vad vi ska göra.


Natus han springer runt och fjantar sig för Jezzie för att få igång en lek, han jagar sin svans, har springer runt med pipleksaker för att få henne bussugen, ibland kommer han med en leksak i sin mun och går fram till Jezzie och mer eller mindre stoppar in leksaken i hennes mun !!!  Men det är ju inte Jezzie som inte vill leka det är ju matte som säger NEJ !! så fort dom vill busa. Livrädd att det ska bli värre i hennes bakben. Men jag förstår att dom längtar efter att få busa med varandra, dom brukar ha så roligt med varandra. Andrietta kom på en bra idé att Herta skulle få busa med Natus ute i snön så vi hoppas på besök till helgen då kommer Natus att bli en fjollig liten pojke som ska försöka flörta in sig hos den vackra Herta !! undra om han vågar mula henne eller om han blir så där löjligt fjoskig bara för det är en snygg rottis tjej ??!!


Passar på att meddela att jag kan inte komma åt min mail eftersom min dator har pajat, lånar Jennifers nu för att kunna blogga. Vill ni nå mej så får ni ringa !!



Nu ska jag fixa lite tvätt. Anne-Lie


Ovido - Quiz & Flashcards