ROTTISAR

Alla inlägg den 10 februari 2010

Av anne-lie - 10 februari 2010 16:06


Ja idag fick vi besked av Jezzies veterinär Åse på Veterinärkliniken att Strömsholm vill att vi kommer ner med Jezzie för en ordentlig koll på hennes vänstra bakben. Det har nu gått 3 veckor sedan hon skrek till och det har blivit lite bättre men absolut inte bra, vissa dagar är hon sämre utan att vi har gjort något ansträngande. Vi ska åka ner till den 24/2 och då kommer hon att bli undersökt av en ortoped, vi har även en tid bokad för operation den 25/2 om det är så att dom anser att en op behövs. Är det knät som behöver fixas, typ korsbandet så måste Jezzie stanna i Strömsholm i ca 3 dagar !!! Jag fattar inte hur jag ska klara av att lämna henne där om det nu blir så att en op behövs !! Jag KAN INTE lämna henne, det är helt otänktbart. Vet att dom har det bra där och att dom är under uppsikt men Jezzie är min speciella ögonsten och att lämna henne när hon verkligen behöver mej det känns som ett stort svek från min sida. Vi ställer alltid upp för varandra i vått och torrt, evig och äkta kärlek, evig och äkta vänskap   . Det är bara att hålla tummarna att det inte behövs någon operation. Min kämpe ska hon någonsin få vara helt bra och bara njuta av livet ? Hon njuter på sitt sätt trots alla problem hon har gått igenom och det är tack vare hennes otroligt starka psyke,  hennes kämparglöd  och livslust. Våran kärlek till henne hjälper också till, utan varandra skulle allt kännas mycket jobbigare..


Lite om Natus nu, han har upptäckt att det finns en löptik i området IGEN !

Nosen sitter som klister i backen och han ska kissa precis överallt..


Nu ska han och husse åka till Sundsvalls Hundgym och gå lite i Water Treadmillen. Ska försöka gå 10 gånger nu på några veckor, spännande och se om han ökar i muskelmassa. Vi ska mäta honom idag och sedan mäta igen sista gången.


Nu vill min prinsessa Jezzie ha mat,hon visar mej med den där speciella mat blicken.. kom igen nu matte, nu går vi till matbyttan och hämtar min mat !

Bäst att göra det, annars kanske hon äter upp ett av barnen   !!  med tanke på vilken ras hon är så ska man nog tänka sig för, mördarhund som är !!  nej då självklart inte, bara skojar men det fattar ni nog va !?


Ha en bra kväll / Anne-Lie


Ovido - Quiz & Flashcards