ROTTISAR

Direktlänk till inlägg 16 februari 2010

Min valp fyller snart 6 år !

Av anne-lie - 16 februari 2010 20:22


Idag tog Hasse och jag med oss Jezzie när vi for och handlade, Natus fick stanna hemma med tjejerna. Jezzie har tagit det lugnt nu en längre tid pga sin hälta och hon har inte fått gjort så mycket. Att få följa med och åka bil till affären är då en jätte rolig sak. Natus tyckte däremot att det var stor sorg och det var så synd om honom när han inte fick följa med. Men det är viktigt för Jezzie att få göra saker utan lill killen också, precis som det var innan han kom till oss. Nöjd och glad satt hon i bilen och kollade ut genom bakrutan, mycket att se på och skälla på också. Jezzie är hopplös på detta skällande på andra hundar när hon sitter i bilen, hon låter verkligen som en "farlig" rottweiler. Vi har försökt med allt men det går inte att få henne att sluta. Vakt instinkten är stor i denna tjej och sitter man inne i en bil då måste man varna alla andra så dom inte kommer för nära !! Kom inte hit för här sitter jag och jag är farlig !!  visst hon är farlig, farlig på att pussa ihjäl folk men det behöver man ju inte skylta med..  . När vi kom hem så tog jag Jezzie på en kortare promenad, blir ju väldigt få promenader nu pga det onda benet. Att Jezzie fyller 6 år nu i mars det kan man inte tro, att hon dessutom har väldigt ont kan man inte heller tro för hon blir som en busig liten glad valp när vi är ute. Det är äkta livsglädje det !!! Hon är bara för underbar min älskade prinsessa. Så lycklig över en kort promenad... sedan in och få lite filmjölk då är nästan allt bra, fattas bara en kropp som är hel och frisk.


Natus och jag tog med oss Jennifer på en promenad med kameran runt halsen, vi skulle fota Natus lite tänkte vi men han är hopplös att fota, han blir sällan bra på kort. Jezzie hon är rena fotomodellen, blir oftast fina kort på henne och hon gillar att bli fotad. Natus nästan suckar när kameran kommer fram...

Här kommer några bilder.

     

En lycklig rottweiler med ett leende på läpparna..


                 


  

Lite slem och att tassarna står lite galet det får man räkna med om man ska fota denna kille...



I söndags var det styrelsemöte och årsmöte på rottweilerklubben v-n. Vi höll till på Härnösands bruksklubb. Men man kan ju undra vart alla medlemmar är när det är årsmöte...  tråkigt att det kommer så få när det är många som vill att det ska hända saker i klubben. Alla medlemmar tillsammans med styrelsen är ju dom som måste få klubben levande. Hoppas på ett bättre år i år.


Nu blir det inget mer för ikväll, ha det bra ! / Anne-Lie


 
 
Jennie

Jennie

16 februari 2010 20:56

Så fin :)
Skitsöt :)

http://sagan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anne-lie - 20 december 2010 21:15

  Tog en promenad med Natus i eftermiddag men jag tog visst fel, jag hade Nalle Puh med mej, Natus måste ha stannat hemma   . Natus lyssnar alltid så bra när man har honom lös ute men idag så hade han fluff i båda öronen !! Anledningen var nog att ...

Av anne-lie - 9 oktober 2010 22:54

  Har glömt att skriva att jag har en ny blogg nu som heter   http://www.annerotts.bloggplatsen.se   där kommer jag i fortsättningen blogga vidare om våra underbara rottisar och om familjen. Välkommen ... ...

Av anne-lie - 27 juli 2010 14:39

  Har varit dålig på att blogga i sommar. Värmen har varit otrolig och man har knappt orkat göra något. Hundarna har badat både i hav och sjö, självklart fick Natus även denna sommar våteksem. Blev tvungen att ta penecillin för att få bort det. Jez...

Av anne-lie - 27 juni 2010 21:35

  Midsommaraftonen firade vi tillsammans med Andrietta, Tomas och barnen. Jezzie och Natus följde med. Natus kom till paradiset, men han fick  inte träffa 2 av dom 3 vackra rottistikarna. Herta löpta och Fia är dräktig. Men söta Selma som snart fyl...

Av anne-lie - 17 juni 2010 14:52

  I går kväll åkte vi äntligen till klubben för lite träning med Natus. En massa glada rottisar på planen, härligt med sällskap. Jag fotade så det blir mest bilder i dagens blogg..        Husse och Natus       Ja vad säger man om denn...

Ovido - Quiz & Flashcards