ROTTISAR

Direktlänk till inlägg 11 februari 2010

Slarvpelle...

Av anne-lie - 11 februari 2010 16:22


Jag och Natus tog en kortare promenad eftersom Samantha skulle iväg på fotbollsträning och vi var tvugna att hinna hem i tid. Vi gick upp mot skogsvägen och där ligger väldigt höga snövallar och djup orörd snö vid skogskanten. Vi körde lite lydnad under promenaden och skulle avsluta med lite lek. Natus älskar mina vantar, ja han älskar alla vantar, typ galen i dom !! Han gick och småputtade på min hand och ville ta vanten. Då gjorde jag något jag snart skulle ångra...  Natus har alltid varit duktig på att använda sin nos till att spåra/söka och han älskar att leta upp saker man har gömt. Så jag tog av mej vanten och slängde den över snövallen och ut i den djupa orörda snön.. Natus hoppade glatt efter och landade självklart på vanten och den sjönk ner under en massa snö !! no problems tänkte jag, Natus brukar ju leta under snön och nosen fungerar perfekt även där. Han började gräva med sina framben som en galning men problemet var att han grävde på fel ställe och all snö han grävde bort landade omkring det området vanten landade. Han fortsatte att gräva och nosa på andra ställen också. Ivirg och lycklig över att få leta efter mattes vante fortsatte han en bra stund, Till slut fick jag säga åt honom att nu får du ta fram min vante vi måste hem till Samantha, men icke.. han hittade den inte. Fattar inte varför, han brukar inte ha några problem med att leta fram saker. Till slut fick jag klättra över snövallen och självklart sjönk jag ner djupt .. ihhhhh !! iskallt.. fick massor av snö innanför mina låga kängor, hade korta sockar och bara tunna adidas byxor  !!! men det var bara att försöka ta sig upp och ner i snön där vanten låg någonstans. Men där sjönk jag ännu längre ner, fick snö ända upp till ljumskarna och jag är 168 cm lång så det var mycket snö...  försökte leta efter vanten, fick kraffsa med min andra hand där jag hade min andra vante på men ingen lycka, fick tillslut tag på en pinne och lyckades med lite tur hitta min vante djupt nere i snön. Natus såg ivrig ut och ville ha min vante men NEJ !! aldrig igen.. du är ju urusel på att leta.. !! Hade det inte varit min favvo vante så hade jag aldrig brytt mej om att leta efter den . Då skulle vi bara kliva ur den djupa snön och bege oss hem till Samantha men hoppsan !!! jag satt fast.. helt omöjligt att komma därifrån, elak som ett bi blev jag men inte hjälpte det. Hur i herrans namn kan man fastna så här ? !  Fick ropa på Natus och kopplade på honom  kopplet !! tur att han förstår ordet dra ! han brukar ju ha på sig dragselen och dra barnen så han förstod vad jag menade och vilken stark kille jag har, han tog i och sedan sa det "plopp" så lossnade matte...!! En glad kille var lite stolt över att ha räddat sin matte.. MEN hallå !! det var ju ditt fel att jag fastnade !!  men självklart fick han beröm. Jag funderade på vägen hem varför han inte hade lyckats med att hitta vanten.. ja ja.. han hade i alla fall väldigt roligt medans han letade och ännu mer roligt blev det när matte också kom ner i snön, att sedan hjälpa matte loss gjorde ju honom till en hjälte ! man kan ju undra om allt var med flit ?! skulle inte förvåna mej ett dugg...


Nu sitter jag ialla fall i en varm och skön soffa men nya torra strumpor och byxor. Natus sover och Samantha är på fotbollsträning.   .


Anne-Lie


 
 
Andrietta

Andrietta

12 februari 2010 09:03

Hej! Om du vill så finns det säkert flera som kan ställa Natus!, klart vi hjälper till! Bara att säga till... Hoppas allt går bra nere i strömsholm och att det inte blir op.
Gulligt med Natus, såg riktigt framför mig hur ni stod där i snön...haha, de skulle man ha filmat, ha en bra dag och ta hand om er! Kram på er!

http://www.ogebrands.se

 
Karin

Karin

12 februari 2010 22:13

Hihi, låter som ett roligt äventyr! Av en speciell anledning kastade jag INTE ut dummysarna i djupsnön när jag var ute och tränade apportering med Mira idag....;-)

http://www.larssonscorner.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anne-lie - 20 december 2010 21:15

  Tog en promenad med Natus i eftermiddag men jag tog visst fel, jag hade Nalle Puh med mej, Natus måste ha stannat hemma   . Natus lyssnar alltid så bra när man har honom lös ute men idag så hade han fluff i båda öronen !! Anledningen var nog att ...

Av anne-lie - 9 oktober 2010 22:54

  Har glömt att skriva att jag har en ny blogg nu som heter   http://www.annerotts.bloggplatsen.se   där kommer jag i fortsättningen blogga vidare om våra underbara rottisar och om familjen. Välkommen ... ...

Av anne-lie - 27 juli 2010 14:39

  Har varit dålig på att blogga i sommar. Värmen har varit otrolig och man har knappt orkat göra något. Hundarna har badat både i hav och sjö, självklart fick Natus även denna sommar våteksem. Blev tvungen att ta penecillin för att få bort det. Jez...

Av anne-lie - 27 juni 2010 21:35

  Midsommaraftonen firade vi tillsammans med Andrietta, Tomas och barnen. Jezzie och Natus följde med. Natus kom till paradiset, men han fick  inte träffa 2 av dom 3 vackra rottistikarna. Herta löpta och Fia är dräktig. Men söta Selma som snart fyl...

Av anne-lie - 17 juni 2010 14:52

  I går kväll åkte vi äntligen till klubben för lite träning med Natus. En massa glada rottisar på planen, härligt med sällskap. Jag fotade så det blir mest bilder i dagens blogg..        Husse och Natus       Ja vad säger man om denn...

Ovido - Quiz & Flashcards