ROTTISAR

Direktlänk till inlägg 14 september 2009

Härlig höst.....

Av anne-lie - 14 september 2009 19:59


Ja en underbar dag med sol... vi har varit ute mycket och njutit av solen. Fixat lite i trädgården inför vintern men många sommarblommor är fortfarande fina så dom får stå kvar ett tag till. Natus har varit hack i häl efter mej, han ska alltid vara där matte är, goproppen !! Han hittade pinnar och allt möjligt att leka med ute på gården. Pipleksaker hittade han också till hans stora glädje. Grannarna undrade nog vad det var som lät hos oss, han piper så intensivt och lääänge med sina leksaker men roligt har han i alla fall.


  

Kamp kudden hittade han också, sprang runt som en galning med den och ville att matte skulle ta sig tid att kampa lite med honom så det var bara att kampa en stund men buspojken, men armarna håller på att gå sönder när man kampar med en stark hund !!


  

En liten stunds vila i gräset hann han med också, spanade på vad grannarna gjorde och spanade säkert efter lekkompisen Aston också, han tittade ofta mot där Aston bor,  -kanske kommer min kompis ut och leker med mej.. vore något det att få kampa med Aston istället för svaga matte...!!


Utställning i Timrå nu i början av oktober men jag velar hit och dit om vi ska ställa Natus, anmälningstiden går ut i morgon så jag måste ta och bestämma mej nu men det lutar åt att det inte blir. Kanske vi ska ta tillfället att exteriörbeskriva honom efter utställningen, det är en rasdomare för rottweiler där så vi tar nog tillfället att försöka få honom KORAD. Ja vi får se hur det blir.


Lilla amstaffen Loke var hemma hos oss häromdagen och träffade både Jezzie och Natus. En tuff kille det där, inte ett dugg rädd, helt respektlös mot en stor rottiskille.. Natus han är så snäll med valpar så det går så bra att låta dom träffas men leka får dom inte än, risk för skador på den lilla söta Loke. Några bilder från deras möte..

 

Hoppsan en amstaff rakt i nyllet..


 

Måste kolla om du har en sådan där grej som jag har.. oj vilken LITEN !!! ha ha !!


  

Hörrö Natus! har du borstat tänderna idag...!! 


Det är roligt att se att det går så bra när två "mördarhundar" träffas... 

Lite ironi, kan inte låta bli... Är så less på alla dumma fördommar mot dessa raser..

men jag vet i alla fall vad jag har i kopplet och det är två underbara familjehundar som vi älskar

så mycket.Nog om det..


Vet inte vad jag mer ska skriva om i bloggen, den blir tråkig som vanligt men jag är usel på att skriva.


Hej svejs, ha det bra


Anne-Lie

 
 
Ingen bild

Katharina

15 september 2009 10:42

Ja de är då bra goa våra fina kamphundar=)
Härligt och se den livsgäldjen det är i hundarna oxå!!!

Kram

 
Sandra

Sandra

15 september 2009 17:18

Ååh vilka härliga bilder på våra prinsar !! :))
Loke längtar massor tills han får busa med bästaste Natus :D
Kramkram

http://jjungis.webs.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anne-lie - 20 december 2010 21:15

  Tog en promenad med Natus i eftermiddag men jag tog visst fel, jag hade Nalle Puh med mej, Natus måste ha stannat hemma   . Natus lyssnar alltid så bra när man har honom lös ute men idag så hade han fluff i båda öronen !! Anledningen var nog att ...

Av anne-lie - 9 oktober 2010 22:54

  Har glömt att skriva att jag har en ny blogg nu som heter   http://www.annerotts.bloggplatsen.se   där kommer jag i fortsättningen blogga vidare om våra underbara rottisar och om familjen. Välkommen ... ...

Av anne-lie - 27 juli 2010 14:39

  Har varit dålig på att blogga i sommar. Värmen har varit otrolig och man har knappt orkat göra något. Hundarna har badat både i hav och sjö, självklart fick Natus även denna sommar våteksem. Blev tvungen att ta penecillin för att få bort det. Jez...

Av anne-lie - 27 juni 2010 21:35

  Midsommaraftonen firade vi tillsammans med Andrietta, Tomas och barnen. Jezzie och Natus följde med. Natus kom till paradiset, men han fick  inte träffa 2 av dom 3 vackra rottistikarna. Herta löpta och Fia är dräktig. Men söta Selma som snart fyl...

Av anne-lie - 17 juni 2010 14:52

  I går kväll åkte vi äntligen till klubben för lite träning med Natus. En massa glada rottisar på planen, härligt med sällskap. Jag fotade så det blir mest bilder i dagens blogg..        Husse och Natus       Ja vad säger man om denn...

Ovido - Quiz & Flashcards