ROTTISAR

Direktlänk till inlägg 9 september 2009

Natus till skolan..

Av anne-lie - 9 september 2009 13:49


I morse följde jag med Samantha till skolan, vi tog med Natus också. En lagom morgon promenad för oss.

Mycket att nosa på, alla dessa löptikar som verkar finnas överallt just nu !! Det tar TID att ta sig fram när man har en luktgalen hane med sig.. När vi kom fram till Aston hus då fick Natus en extra lång hals, - måste bara kolla om min kompis är ute matte!! När vi gick förbi deras brevlåda så ville Natus gärna lyfta på benet och lämna en hälsning på stolpen men NEJ ! sa matte, så gör man inte !!!


När vi kom fram till skolan så vet jag inte vem som var mest stolt, Natus eller Samantha..

Barnen frågade vems hunden var, -MIN sa Samantha stolt !!  Wow så killarna, vilken häftig hund, en rottweiler !! Coolt !! Tror att grabbarna blev lite impad att Samantha hade en rottweiler ! Natus mådde som en prins, stod mitt i centrum med en massa glada barn runt omkring sig, han delade ut flera pussar inklusive lite slem.. japp, slem får man på köpet när Natus är exter och exter var han nu.. slempussar fanns det gott om..


Vi lämnade Samantha på skolan och Natus och jag promenerade hem igen till Jezzie som satt och väntade på sin tur att få gå en promenad med matte. In med Natus och på med koppel på Jezzie och ut igen på en promenad med Jezzie. Hon var lite busig idag, hoppade lite glädje skutt och sprang lite då och då. Jag blir extra glad när jag får se Jezzies glädje till livet trots alla hennes problem med hälsan. Nu hoppas vi på en frisk period i hennes liv. Armbågen är som den är men vi håller tummarna att det inte blir sämre.


I eftermiddag ska vi ut på en långpromenad i solen, vi väntar tills husse kommer hem så vi kan ta varsinn hund.

Nu ligger båda hundarna på altanen i höstsolen och myser..dom har precis haft lite dragkamp ute med deras favvo trasa..!! Dom har även  haft en kel stund, då tvättar dom varandra och pussas, ser så underbart ut, dom njuter verkligen av varandra.


Nu ska jag ta fram furminatorn och kamma båda hundarna.. pälsen ligger mera på golvet än på hundarna..känns det som .


Ha en bra dag, kram på er/ Anne-Lie


 
 
Ingen bild

Katharina

10 september 2009 13:01

Hej
Är det inta härligt med våra fyrbenta djur så säg!!!!!!!

 
AC

AC

11 september 2009 07:23

hallå!
det gick lite trögt md maten från början för Aston men nu äter han med god aptit, han får ett paket på morgonen och två på kvällen nu när han växer, jag får hålla koll så att vikten inte bär iväg men än verkar det inte vara nån fara.
kramen AC

http://anncatrin.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anne-lie - 20 december 2010 21:15

  Tog en promenad med Natus i eftermiddag men jag tog visst fel, jag hade Nalle Puh med mej, Natus måste ha stannat hemma   . Natus lyssnar alltid så bra när man har honom lös ute men idag så hade han fluff i båda öronen !! Anledningen var nog att ...

Av anne-lie - 9 oktober 2010 22:54

  Har glömt att skriva att jag har en ny blogg nu som heter   http://www.annerotts.bloggplatsen.se   där kommer jag i fortsättningen blogga vidare om våra underbara rottisar och om familjen. Välkommen ... ...

Av anne-lie - 27 juli 2010 14:39

  Har varit dålig på att blogga i sommar. Värmen har varit otrolig och man har knappt orkat göra något. Hundarna har badat både i hav och sjö, självklart fick Natus även denna sommar våteksem. Blev tvungen att ta penecillin för att få bort det. Jez...

Av anne-lie - 27 juni 2010 21:35

  Midsommaraftonen firade vi tillsammans med Andrietta, Tomas och barnen. Jezzie och Natus följde med. Natus kom till paradiset, men han fick  inte träffa 2 av dom 3 vackra rottistikarna. Herta löpta och Fia är dräktig. Men söta Selma som snart fyl...

Av anne-lie - 17 juni 2010 14:52

  I går kväll åkte vi äntligen till klubben för lite träning med Natus. En massa glada rottisar på planen, härligt med sällskap. Jag fotade så det blir mest bilder i dagens blogg..        Husse och Natus       Ja vad säger man om denn...

Ovido - Quiz & Flashcards