ROTTISAR

Direktlänk till inlägg 25 januari 2010

Näsan under täcket...

Av anne-lie - 25 januari 2010 14:22


Ja i natt har jag legat med näsan undet täcket nästan hela natten !! varför ? jo Jezzies lilla mage har börjat reagera på medecinen !! att en hund kan fisa sådana hemska fisar, jag klarade inte av att andas när den doftern kom smygande till min näsa så det blev att snabbt dra täcket över näsan och försöka stå ut men det tog inte länge innan nästa kom !!! vad det måste kännas i den magen..

Men matlusten har hon kvar och nu har hon inte släppt några illa luktande på flera timmar   .


I går var Loke hit och han följde med Natus ut på en promenad, härligt tyckte Natus, han har inte busat på ett tag nu eftersomn Jezzie måste ta det väldigt lugnt. En nöjd kille kom sedan in efter att både ha dragit Samantha på snowracer och busat med Loke!


Själv så har jag legat i biabädden med Jezzie och myst, man kan inte låta bli att pussa och krama denna goa tjej. Hennes öron är som sammet och hon är så kramgo ! tur att hon har den största biabädden så matte får plats.


I går kväll så somnade Natus med Samantha på hennes rum och rätt som det var så hördes ett ylande från hennes rum.. Natus hade drömt och Samantha vaknade och skyndade sig att trösta Natus, - lugn killen du bara drömmer det är ingen fara ! Samantha smekte honom på huvudet och Natus vaknade till och somnade sedan lugnt om. I vanliga fall brukar det vara Samantha som har hemska drömmar och vi som brukar få lugna henne men nu hjälpte hon Natus istället, precis på samma sätt.


Nu kommer barnen hem och Natus får säkert en lekstund med dom, han springer direkt till sin leksakskorg för att hämta en leksak, kanske vill barnen leka ??


Ha det bra / Anne-Lie


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anne-lie - 20 december 2010 21:15

  Tog en promenad med Natus i eftermiddag men jag tog visst fel, jag hade Nalle Puh med mej, Natus måste ha stannat hemma   . Natus lyssnar alltid så bra när man har honom lös ute men idag så hade han fluff i båda öronen !! Anledningen var nog att ...

Av anne-lie - 9 oktober 2010 22:54

  Har glömt att skriva att jag har en ny blogg nu som heter   http://www.annerotts.bloggplatsen.se   där kommer jag i fortsättningen blogga vidare om våra underbara rottisar och om familjen. Välkommen ... ...

Av anne-lie - 27 juli 2010 14:39

  Har varit dålig på att blogga i sommar. Värmen har varit otrolig och man har knappt orkat göra något. Hundarna har badat både i hav och sjö, självklart fick Natus även denna sommar våteksem. Blev tvungen att ta penecillin för att få bort det. Jez...

Av anne-lie - 27 juni 2010 21:35

  Midsommaraftonen firade vi tillsammans med Andrietta, Tomas och barnen. Jezzie och Natus följde med. Natus kom till paradiset, men han fick  inte träffa 2 av dom 3 vackra rottistikarna. Herta löpta och Fia är dräktig. Men söta Selma som snart fyl...

Av anne-lie - 17 juni 2010 14:52

  I går kväll åkte vi äntligen till klubben för lite träning med Natus. En massa glada rottisar på planen, härligt med sällskap. Jag fotade så det blir mest bilder i dagens blogg..        Husse och Natus       Ja vad säger man om denn...

Ovido - Quiz & Flashcards