ROTTISAR

Direktlänk till inlägg 16 januari 2010

Härligt väder..

Av anne-lie - 16 januari 2010 18:23


Idag blev det mycket skönare väder, imorse var det bara -3 grader !! perfekt uteväder. Husse, Jennifer och Samantha tog med sig Jezzie och Natus ut på en lite roligare promenad, barnen tog nämligen med sig snowracern och den tycker Natus är rolig att dra. Samantha sitter på och får hålla i sig för det går undan när Natus har fått upp farten. Jag blir osäker på hur långt han får dra, det är så svårt att uppskatta vikten eftersom snowracern glider ju fram så han får ju lite "drag hjälp" ! Men vi tar det lugnt, han får dra i sin takt men som sagt det brukar gå undan för han tycker om att dra. Efteråt får han gå av sig lite och sedan får han stretcha och när han kommer in så brukar han få massage av matte. Jezzie springer vid sidan och tycker att det är roligt när Natus drar Samantha.


I torsdag var det styrelsemöte för den lokala rottweilerklubben-vn och nu börjar det närma sig årsmötet. Om ni är intresserade av att hjälpa till och få den lokala rottweilerklubben att fungera så finns det möjlighet nu vid årsmötet att visa sitt intresse för styrelsen. Självklart vill vi ha intresseanmälan in så fort som möjligt så vi har bra kandidater vid mötet. Gå in på rottweilerklubben-vn   hemsida och läs mera där. Vi behöver verkligen få hjälp med att få klubben aktiv. Utan medlemmar blir det ingen aktivitet. Området är stort så bättre medlemsantal måste kunna ordnas.


Idag såg jag Natus försöka "para" sig med Jezzie !! Första gången jag har sett honom stå "rätt" och att Jezzie accepterade det fattar jag inte. Kastreringen gjordes sent i hennes liv så den har inte ändrat hennes "lustar"  men att hon inte sa ifrån ordentligt är olikt henne. Jag kom på dom ute på tomten och Natus juckade för fullt, han har ju inte fått till det helt rätt eftersom Jezzie inte är helt mottaglig för parning så han fick stoppa sin lilla grej någon annans stans men han hade tydligen lika roligt ändå. Vilken min han fick när jag skrek åt honom och undrade vad han höll på med !!! samtidigt ville jag inte ryta i för mycket med tanke på framtida eventuella parningar med rätt tik !! han ska ju inte bli livrädd..  Han är nu 2  1/2 år och han har alltid varit lite sen i sin könsmognad och har nu upptäckt hur roligt man kan ha med tikar, förut har det mest varit att utforska och bli stollig när det har kommit intressanta tikar, mattes prins börjar bli stora killen.


Nu ska jag ta en liten promenad med min prinsessa.. Jezzie gumman.

Ha en trevlig lördag kväll..


Anne-Lie


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anne-lie - 20 december 2010 21:15

  Tog en promenad med Natus i eftermiddag men jag tog visst fel, jag hade Nalle Puh med mej, Natus måste ha stannat hemma   . Natus lyssnar alltid så bra när man har honom lös ute men idag så hade han fluff i båda öronen !! Anledningen var nog att ...

Av anne-lie - 9 oktober 2010 22:54

  Har glömt att skriva att jag har en ny blogg nu som heter   http://www.annerotts.bloggplatsen.se   där kommer jag i fortsättningen blogga vidare om våra underbara rottisar och om familjen. Välkommen ... ...

Av anne-lie - 27 juli 2010 14:39

  Har varit dålig på att blogga i sommar. Värmen har varit otrolig och man har knappt orkat göra något. Hundarna har badat både i hav och sjö, självklart fick Natus även denna sommar våteksem. Blev tvungen att ta penecillin för att få bort det. Jez...

Av anne-lie - 27 juni 2010 21:35

  Midsommaraftonen firade vi tillsammans med Andrietta, Tomas och barnen. Jezzie och Natus följde med. Natus kom till paradiset, men han fick  inte träffa 2 av dom 3 vackra rottistikarna. Herta löpta och Fia är dräktig. Men söta Selma som snart fyl...

Av anne-lie - 17 juni 2010 14:52

  I går kväll åkte vi äntligen till klubben för lite träning med Natus. En massa glada rottisar på planen, härligt med sällskap. Jag fotade så det blir mest bilder i dagens blogg..        Husse och Natus       Ja vad säger man om denn...

Ovido - Quiz & Flashcards