ROTTISAR

Direktlänk till inlägg 25 april 2010

En lång men solig och rolig dag..

Av anne-lie - 25 april 2010 19:17

Idag vaknade vi med att solen sken in i fönstren, ännu en solig vårdag. Husse och Natus packade ryggsäcken med fika och Natus belöningsleksak och åkte iväg till Härnösand för att göra inträdesprovet till TjH utbildningen. Jag var lite nervös, man vet ju aldrig vad som kan hända. Natus har varit skottfast både på MH och MT men vad vet man om denna gång, vore så typiskt om det skulle gå galet. Vid tolv tiden kunde jag inte hålla mej längre, jag ringde till Hasse och han svarade.. dom satt då mitt i skogen och väntade på deras tur i nästa moment. Han berättade att det hittills hade gått jätte bra men det var fortfarande moment kvar. Han lovade att ringa så fort dom var klara. Mera nervös väntan.. Jezzie och jag satte oss ute på altanen och myste i solen, tur man har henne att prata med under tiden..   Lite nervös för Samantha var jag också, hennes fotbollslag har spelat kupp hela helgen och dom var nu i final !!  väldigt bra gjort att komma ända dit. Tog lite fika ute och Jezzie fick lite godsaker hon också. Jag hade tagit ut hennes biabädd på altanen så hon låg skönt i solen och smaksade på en av mattes hemma gjorda grisknorrar !! det är mumma det enligt vovvarna.


Hasse ringde någon timme senare och berättade att allt hade gått väldigt bra !! Natus är godkännd.. !! härligt.. nu hoppas vi på att han klarar utbildningen bra och att han certar till hösten/tidiga vintern. Skottfast var han fortfarande    

och vindmarkeringen gick bra, ljudmarkeringen hade inte gått så vidare bra men det hade nästan hela gruppen problem med, det är väl en träningssak. Att markera på ljud i skogen kanske man inte tänker på när man är van att det låter i vanliga fall också. Lydnaden gick bra, passiviteten också. Hantering av främmande person gick också fint. Dirket efter att dom var klar så åkte husse och Natus och kollade på Samanthas fotbollsfinal, dom kom hem vid 18 tiden och då kom en hungrig och supertrött Natus in genom dörren + en glad Samantha med en silvermedalj runt halsen.. vilken underbar dag.. super resultat för mina älsklingar.


Natus åt mat och drack vatten, somnade som en stock på köksgolvet efter lite kel med matte förstås. Efter hans lilla sovstund fick han duscha med husse, nu luktar han gott och pälsen blänker.. tror han somnade igen, mattes lilla prins.


Nu ska Jezzie ut och kissa. Ha det bra /Anne-Lie


 
 
Minna och Bozz

Minna och Bozz

25 april 2010 21:11

STORT GRATTIS till Natus stora bedrift! Så skönt det måste kännas!! Vi har lagt vår utb lite på is.Bozz är superduktig både på vind och ljudmarkeringar, men det kändes inte som att riktigt var rätt forum för mig. Känns inte så lockande att gå utbildningen själv... Super att ni har en husse som oxå är intresserad! HEJA NATUS!!

http://www.bozzen.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anne-lie - 20 december 2010 21:15

  Tog en promenad med Natus i eftermiddag men jag tog visst fel, jag hade Nalle Puh med mej, Natus måste ha stannat hemma   . Natus lyssnar alltid så bra när man har honom lös ute men idag så hade han fluff i båda öronen !! Anledningen var nog att ...

Av anne-lie - 9 oktober 2010 22:54

  Har glömt att skriva att jag har en ny blogg nu som heter   http://www.annerotts.bloggplatsen.se   där kommer jag i fortsättningen blogga vidare om våra underbara rottisar och om familjen. Välkommen ... ...

Av anne-lie - 27 juli 2010 14:39

  Har varit dålig på att blogga i sommar. Värmen har varit otrolig och man har knappt orkat göra något. Hundarna har badat både i hav och sjö, självklart fick Natus även denna sommar våteksem. Blev tvungen att ta penecillin för att få bort det. Jez...

Av anne-lie - 27 juni 2010 21:35

  Midsommaraftonen firade vi tillsammans med Andrietta, Tomas och barnen. Jezzie och Natus följde med. Natus kom till paradiset, men han fick  inte träffa 2 av dom 3 vackra rottistikarna. Herta löpta och Fia är dräktig. Men söta Selma som snart fyl...

Av anne-lie - 17 juni 2010 14:52

  I går kväll åkte vi äntligen till klubben för lite träning med Natus. En massa glada rottisar på planen, härligt med sällskap. Jag fotade så det blir mest bilder i dagens blogg..        Husse och Natus       Ja vad säger man om denn...

Ovido - Quiz & Flashcards