ROTTISAR

Direktlänk till inlägg 30 november 2009

Bus i regning skog..

Av anne-lie - 30 november 2009 14:45


Åter en dag med regn, det kom lite snö igår och det var lite kallare. Glad över det blev vi men den glädjen höll inte i sig så länge för i morse var snön borta och det öste ner regn... Ja denna vinter känns väldigt trist men hoppet om snö finns så klart kvar.


Jag tog med mej Natus och Jezzie på en promenad i regnet. Vi gick först till ett kalhygge där släppte jag lös Natus, han sprang som en galning hit och dit, hoppade över gamla träd och drog i grenar. Jezzie fick gå med mej i rullkoppel eftersom jag inte litar på att hon kommer på inkallning när hon är lös ute i skog och mark. Hon får ju lätt fluff i öronen precis som nalle puh !!   


Natus han sprang så där busigt och lockande framför Jezzie, riktigt retade henne. Du kan inte ta mej.. ha ha !! du är kopplad det är inte jag !! ta mej då..

Men Natus hade glömt bort att Jezzie hade på sig rullkopplet och det kan bli vääääääääldigt långt så hon kan nå små irriterande rottispojkar   .. så Natus levde helt plötsligt väldigt farligt när Jezzie fick tag på honom, snacka om en snopen Natus, hallå !! hur nådde du hit ??   den tanken fick han fundera på medans han låg i underläge på en blöt backe med Jezzie ovanpå sig, ger du dej nu lilla pojke eller ska jag ge dej mera stryk ?    Natus gav sig för han vet när Jezzie är på det humöret så har han inte en chans.


Vi gick vidare till skogen och där sprang Natus som en galning igen, jag undrade om han hade lånat duracell batteri av kompisen Aston !! han var alldeles galen men spring och skutt i benen. Energi till tusen. Efter han hade bajsat så fick han som eld i baken, som en raket for  han fram i skogen. Go killen var på riktigt bus humör. Han brukar ju springa annars också, leka och ha kul när han är lös i skogen men idag var det lite extra energi i grabben. Busfrö kan man säga.

Jezzie blev lite irriterad på att han sprang och störde henne när hon gick och storsade och luktade, han kom hela tiden dit hon var för att kolla vad hon gjorde sedan sprang han iväg lika snabbt som han kom.


När vi kom hem så var det tur att barnen var hemma, dom fick ta varsinn hund och torka dom ordentligt, blöta och leriga hundar är inget man vill ha inne i huset så det blir en stund med handdukstorkning innan dom får gå in, eller rättare sagt springer in till sina matskålar, det kan ju finnas något gott  i dom !!!


Nu ska jag fundera på vad det ska bli till middag, bloggen slutar med ett hej då !


Anne-Lie.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anne-lie - 20 december 2010 21:15

  Tog en promenad med Natus i eftermiddag men jag tog visst fel, jag hade Nalle Puh med mej, Natus måste ha stannat hemma   . Natus lyssnar alltid så bra när man har honom lös ute men idag så hade han fluff i båda öronen !! Anledningen var nog att ...

Av anne-lie - 9 oktober 2010 22:54

  Har glömt att skriva att jag har en ny blogg nu som heter   http://www.annerotts.bloggplatsen.se   där kommer jag i fortsättningen blogga vidare om våra underbara rottisar och om familjen. Välkommen ... ...

Av anne-lie - 27 juli 2010 14:39

  Har varit dålig på att blogga i sommar. Värmen har varit otrolig och man har knappt orkat göra något. Hundarna har badat både i hav och sjö, självklart fick Natus även denna sommar våteksem. Blev tvungen att ta penecillin för att få bort det. Jez...

Av anne-lie - 27 juni 2010 21:35

  Midsommaraftonen firade vi tillsammans med Andrietta, Tomas och barnen. Jezzie och Natus följde med. Natus kom till paradiset, men han fick  inte träffa 2 av dom 3 vackra rottistikarna. Herta löpta och Fia är dräktig. Men söta Selma som snart fyl...

Av anne-lie - 17 juni 2010 14:52

  I går kväll åkte vi äntligen till klubben för lite träning med Natus. En massa glada rottisar på planen, härligt med sällskap. Jag fotade så det blir mest bilder i dagens blogg..        Husse och Natus       Ja vad säger man om denn...

Ovido - Quiz & Flashcards