ROTTISAR

Direktlänk till inlägg 8 november 2009

Utställningsdag i Ö-vik

Av anne-lie - 8 november 2009 21:08


Imorse steg jag upp klockan 04.30 och fixade frukost och matsäck som vi skulle ha med till Ö-vik. Väckte sedan barnen och vi gav pappsen paket på farsdagen, Jezzie och Natus firade också husse på hussedagen !!


Sandra, Jonas och Loke kom vid 06 tiden sedan åkte vi iväg till Ö-Vik för att ställa våra killar.. ja vovvarna menar jag då förstås Skrattande. Natus har vi inte ställt sedan oktober förra året så han och husse är lite ringrostig men vi hade valt en inofficiell utställning för tränings skull och för att åka med Loke och heja på honom..


Det gick bättre än vad jag trodde att det skulle gå, riktigt roligt att ställa igen det var ju länge sedan och man saknar det faktiskt. Natus blev bästa hane och fick då möta bästa tiken, där vann tiken och det blev ett BIM för våran gokille.. vi är supernöjda. Han sprang fint och hade inte glömt hur det gick till på utställning. Han låg mest i sin bur och kollade på alla  skällande ettriga små hundar, det är dom som hörs och märks mest.. våra så kallade "farliga" hundar låg tyst och lugnt. Sedan var det dax för lilla Loke, han går i valpklass 1 och han fick också möta bästa tik men även han fick bli BIM, kan ju erkänna utan att vara partisk att Loke var den som var helt klart finast på alla vis men det är ju en bedömningsfråga och tydligen tyckte domaren annorlunda.. men ett BIM är inte fy skam. Jezzie var också med, hon låg i bilen och myste, jag tog ut henne på promenad och hon tyckte det var roligt att få se alla olika vovvar som var ute överallt  och kissade och nosade, hit åker vi fler gång matte.. !! Åter igen så ser jag hur vacker tik jag har, hon har utan problem gått långt i ringen om hon bara hade fått vara med... men jag vet ju redan att jag har den vackraste underbaraste hunden..


Vi fotade några bilder men det blev urusel kvalite på bilderna men jag sätter in några ändå..


Natus blir bedömmd...

  


Här springer han om bästa hanepriset

  


Här blir Natus BIM !!

   


Loke undrar när det är hans tur att visa upp sig...

  


Loke med husse Jonas...

     


Vi hade ialla fall en trevlig och mysig dag, och pappa Hasse fick vara med 3 av sina 4 döttrar på farsdag.Det var hans bästa farsdagspresent !!


När vi kom hem så var vi trötta hela familjen, vi somnade en stund och Jezzie och Natus snarkade högt, helt slut efter dagens alla hundmöten.


Nu sitter vi i soffan och latar oss, nu är helgen snart slut och en ny vecka börjar i morgon.


Hoppas att vi får bättre väder än detta tråkiga regn.


Ha det gott allihopa / Anne-Lie


 
 
Loke

Loke

9 november 2009 10:34

Hej Natus!
Tack för igår, det var jätte roligt!! Precis som du säger, lika bra att tjejerna får vinna..för att få behålla lugnet! ;)
Matte sitter och skriver något om att JAG (!?) måste träna på att lugna ner mig då jag är med dig.. Jag förstår inte!! Vi som har så roligt...inte mitt fel att hon inte kan släppa mig lös med dig så jag får busa! Klart jag gör allt i min makt då för att komma lös. Typ drar i kopplet, hoppar på bakbenen, skäller, you name it...hon fattar ju inget!! Jaja..
Hoppas vi syns i veckan!
Loke

http://www.jjungis.webs.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anne-lie - 20 december 2010 21:15

  Tog en promenad med Natus i eftermiddag men jag tog visst fel, jag hade Nalle Puh med mej, Natus måste ha stannat hemma   . Natus lyssnar alltid så bra när man har honom lös ute men idag så hade han fluff i båda öronen !! Anledningen var nog att ...

Av anne-lie - 9 oktober 2010 22:54

  Har glömt att skriva att jag har en ny blogg nu som heter   http://www.annerotts.bloggplatsen.se   där kommer jag i fortsättningen blogga vidare om våra underbara rottisar och om familjen. Välkommen ... ...

Av anne-lie - 27 juli 2010 14:39

  Har varit dålig på att blogga i sommar. Värmen har varit otrolig och man har knappt orkat göra något. Hundarna har badat både i hav och sjö, självklart fick Natus även denna sommar våteksem. Blev tvungen att ta penecillin för att få bort det. Jez...

Av anne-lie - 27 juni 2010 21:35

  Midsommaraftonen firade vi tillsammans med Andrietta, Tomas och barnen. Jezzie och Natus följde med. Natus kom till paradiset, men han fick  inte träffa 2 av dom 3 vackra rottistikarna. Herta löpta och Fia är dräktig. Men söta Selma som snart fyl...

Av anne-lie - 17 juni 2010 14:52

  I går kväll åkte vi äntligen till klubben för lite träning med Natus. En massa glada rottisar på planen, härligt med sällskap. Jag fotade så det blir mest bilder i dagens blogg..        Husse och Natus       Ja vad säger man om denn...

Ovido - Quiz & Flashcards