ROTTISAR

Direktlänk till inlägg 29 mars 2009

Gå i skritt

Av anne-lie - 29 mars 2009 16:28


Jezzies nya promenad gång är skritt, hon ska skritta när hon går för att träna dom rätta musklerna ... detta råd fick vi av vetten i Hudiksvall. Passar Jezzie perfekt eftersom hon inte vill gå fot när hon är ute på promenad.. hmm.. nu kommer hon bli ännu värre efter denna rehabstid, jag menar med att inte gå fot. Som vanligt med Jezzie så kan hon nästan allt men för henne handlar det om hon vill !! mattes ledarskap är hårt med tydligen inte tillräckligt !! får skylla mej själv men jag skyller lite på all sjukdomshistoria också.. man har haft svårt att ha en flytande lydnads träning, alltid blivit en rehabstid som har kommit i mellan. Jezzie är dessutom väldigt lik sin mor, viljestark dam men med hjärtat på rätta stället..

Jezzie ska alltså ha fritt koppel nu ute på våra promenader hela tiden så hon lättare kan skritta. Det bästa är att hitta en bra skritt terräng, typ.. lite nysnö, till sommaren blir lingonris perfekt och att springa i vattenbrynet vid sjöar och hav. Lägga ut en stege som hon får lyfta tassarna lite extra för att kunna ta sina kliv.

I går fick hon en halvtimmes massage av matte.. oj så hon myste. All beröring med en snäll hand älskar hon men när jag kommer till hennes opererade ben så stelnar hon till, stackar´n, hon är rädd att det ska göra ont. Hon är så van att det smärtar när man tar där men det har faktiskt blivit bättre nu. Det går sakta, väldigt sakta åt rätt håll i alla fall..


Ja vad säger man om all snö som faller ner idag igen ?? !!

NÄR ska vintern sluta !!! vill se snön smälta bort och känna solen värma, höra fåglarnas vår kvitter. Se kommunens bilar ute och sopa gatorna torra och grusfria. Men det lär säkert gå fort bara det sätter i gång.. risken är att det blir en vattensamling som blir enorm på våran tomt, vi bor i ett vattenhål.. inge roligt med hundtassar ute i gegga moja som sedan kommer in och springer överallt..


Just nu märks det tydligt att vinterpälsen är på väg att lossna, ligger svarta hårtussar överallt inne. Damsugaren går som vanligt varm men det fylls på snabbt igen. Perfekt när grannen får hem sin blås.. då kommer vi för att blåsa bort all lös päls.. !!  AC, du får sätta en prislista på olika behandlingar !!! tänk om jag hade något att sälja också, så jag kunde inskaffa en blås till vovvarna. Har inget att sälja förutom gubbens jaktgevär, (några stycken) som bara står för han inte har tid med jakt längre.. men som karlar är så ska han ha kvar dom bara i fall att... 


Undra om min nya hemsida kommer igång till veckan ? skulle ta några dagar för webbhotellet att flytta sidan.

Jag är inte nöjd med resultatet men när man inte kan så mycket om frontpage så får jag väl kanske ändå vara ganska nöjd. Ju mer jag lär mej ju mer ändringar kommer det säkert att bli.


Nu ska jag fixa middag åt familjen och en kompis åt Samantha ska också äta med oss..


I morgon är det månad igen / Anne-Lie


 
 
AnnCatrin

AnnCatrin

29 mars 2009 17:25

hallå!
vi får väl göra nåt byte, jag behöver säkert låna takboxen fler gånger ;0)
kramen AC

http://www.uppfeldt.st

 
AnnCatrin

AnnCatrin

9 april 2009 17:25

hallå där!!!!!!
Dax att blogga ;0) / AC

http://www.anncatrin.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anne-lie - 20 december 2010 21:15

  Tog en promenad med Natus i eftermiddag men jag tog visst fel, jag hade Nalle Puh med mej, Natus måste ha stannat hemma   . Natus lyssnar alltid så bra när man har honom lös ute men idag så hade han fluff i båda öronen !! Anledningen var nog att ...

Av anne-lie - 9 oktober 2010 22:54

  Har glömt att skriva att jag har en ny blogg nu som heter   http://www.annerotts.bloggplatsen.se   där kommer jag i fortsättningen blogga vidare om våra underbara rottisar och om familjen. Välkommen ... ...

Av anne-lie - 27 juli 2010 14:39

  Har varit dålig på att blogga i sommar. Värmen har varit otrolig och man har knappt orkat göra något. Hundarna har badat både i hav och sjö, självklart fick Natus även denna sommar våteksem. Blev tvungen att ta penecillin för att få bort det. Jez...

Av anne-lie - 27 juni 2010 21:35

  Midsommaraftonen firade vi tillsammans med Andrietta, Tomas och barnen. Jezzie och Natus följde med. Natus kom till paradiset, men han fick  inte träffa 2 av dom 3 vackra rottistikarna. Herta löpta och Fia är dräktig. Men söta Selma som snart fyl...

Av anne-lie - 17 juni 2010 14:52

  I går kväll åkte vi äntligen till klubben för lite träning med Natus. En massa glada rottisar på planen, härligt med sällskap. Jag fotade så det blir mest bilder i dagens blogg..        Husse och Natus       Ja vad säger man om denn...

Ovido - Quiz & Flashcards